اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

زائران در جوار «شاه نجف» خستگی می‌زدایند/ اندک اندک جمع مستان می‌رسد.

زائران در جوار «شاه نجف» خستگی می‌زدایند/ اندک اندک جمع مستان می‌رسد

حال و هوای این روزهای نجف وصف‌ناشدنی است، تمام خیابان های اطراف حرم مملو از زائرانی است که پای پیاده برای زیارت اربعین آمده‌اند و حالا در جوار شاه نجف خستگی راه را از تن به در می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی میراث آریا به نجف اشرف، شمارش معکوس برای اربعین آغاز شده و سیل زائران اباعبدالله (ع)از مرزهای ایران به سمت کربلا در حال حرکت هستند.

اینجا نجف اشرف است و بسیاری از زائران حسینی که قبل از اربعین، قصد زیارت حرم امیرالمؤمنین را دارند به سمت نجف حرکت می‌کنند.

حال و هوای این روزهای نجف وصف ناشدنی است، تمام خیابان های اطراف حرم مملو از زائرانی است که پای پیاده برای زیارت اربعین آمده اند و حالا در جوار شاه نجف خستگی راه را از تن به در می‌کنند.

زائران در جوار «شاه نجف» خستگی می‌زدایند/ اندک اندک جمع مستان می رسد

اسکان زوار اربعین در صحن حضرت زهرا (س)

صحن حضرت زهرا در حرم امیرالمؤمنین هم این روزها میزبان زوار اربعین شده و طبق اعلام رسمی عتبه علویه این صحن ظرفیت اسکان بیش از ۳۰ هزار نفر را به صورت همزمان دارد.

در خیابان های اطراف حرم که قدم میزنم گوشه به گوشه زائرانی را می‌بینم که روی یک پتو و زیرانداز نازک خوابیده اند تا خستگی راه را از تن به در کنند، موکب های اطراف حرم از هیچ چیز دریغ نمی کنند، یکی غذا می‌دهد و یکی شربت، یکی صدایت می‌زند تا آب خنکی مهمانت کند و دیگری با شلنگ آب پاش روی سر زائران آب می‌پاشد تا جان زائر را خنک کند.

زائران در جوار «شاه نجف» خستگی می‌زدایند/ اندک اندک جمع مستان می رسد

اینجا صدای فریاد «منزل، منزل» را زیاد می شنوید

دمای هوا بالای ۴۵ درجه است اما آنقدرها هم آزاردهنده نیست، انگار می دانند چطور حواست را حتی از گرما هم پرت کنند، این روزها حتی فرهنگ مهمان نوازی ایرانی ها هم پیش عراقی ها کم آورده، با تمام وجودشان خود را وقف حسین بن علی کرده اند و برای زوار امام حسین (ع) از هیچ کاری دریغ نمی کنند، اینجا شما صدای فریاد «منزل، منزل» در خیابان های اطراف حرم را زیاد می شنوید، فریادهایی از حنجره کسانی که منت زائر حسین (ع) را می کشند تا از او میزبانی کنند.

امروز شاهد حضور برخی از بازیگران همچون مهران رجبی، انوش معظمی (بازیگر نقش حرمله در سریال مختار)، مجید شهریاری و تعدادی از مستندسازان و کارگردان های تلویزیونی هم بودیم که برای شروع کار خود به نجف آمده‌اند تا بتوانند گوشه‌ای از زیبایی‌ها و عظمت ارادت شیعیان به ساحت قدسی اباعبدالله الحسین(ع) را ثبت و ضبط کنند.

زائران در جوار «شاه نجف» خستگی می‌زدایند/ اندک اندک جمع مستان می رسد

اقدام جالب یک زوج جوان در سفر اربعین

عکاسان و خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف هم برای پوشش کنگره عظیم اربعین خود را به نجف رسانده‌اند و با سختی‌های بسیاری مشغول مخابره بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان هستند.

یکی از اتفاقات جالب در سفر به نجف آشنایی با زوج جوانی بود که هر دو پزشک و زائر اربعین بودند و با مراجعه به هلال احمر علاقه داشتند تا در قالب شیفت، دوساعت به ویزیت و خدمت‌رسانی زوار مشغول شوند که پس از بررسی مدارک و مستندات با درخواست آن‌ها موافقت شد اما دو ساعت شیفت آن‌ها به واسطه دغدغه خدمت به زوار به چهار روز خدمت‌رسانی بدل شد و چهار روز در کنار جمعیت هلال احمر به زوار خدمت کردند.

در کنار همه این صحنه های زیبا، متأسفانه وضعیت نظافت شهر نجف تعریف چندانی ندارد و با توجه به انبوه جمعیت در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر و حتی گذرهای منتهی به حرم مطهر، به نظافت شهری و جمع‌آوری زباله‌ها توجه چندانی نمی‌شود به‌گونه‌ای که هم اکنون انباشت آشغال و زباله در برخی از کوچه‌ها و گذرها وضعیت غیرقابل تحملی برای زائران به وجود آورده است.

ممنوعیت ورود بانوان به سمت ضریح امیرالمؤمنین (ع)

بسیاری از زائران که ساعات و روزهای بیشتری در نجف می‌مانند به اماکن مقدس دیگری همچون مسجد کوفه، مسجد سهله، مسجد حنانه و قبرستان وادی السلام هم می روند.

اگر شما هم زائر حرم امیرالمؤمنین هستید بدانید که از روز چهارشنبه اول شهریور ماه تا این لحظه ورود بانوان به سمت ضریح امیرالمؤمنین ممنوع شده و ظاهراً این ممنوعیت تا دور روز بعد از اربعین هم ادامه دارد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.