اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری:

نرخ گاز برای تاسیسات گردشگری یک چهارم تعرفه بخش صنعت تعیین شد.

نرخ گاز برای تاسیسات گردشگری یک چهارم تعرفه بخش صنعت تعیین شد

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تغییر تعرفه نرخ گاز برای تاسیسات گردشکری به یک چهارم بخش صنعت خبر داد.

اسماعیل برات معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرگزاری میراث آریا گفت: آیین‌نامه نرخ تعرفه گاز مصرفی صنایع و خدمات به تصویب هیأت وزیران رسید و خوشبختانه با پیگیری‌های مهندس ضرغامی، نرخ بهای گاز مصرفی تاسیسات گردشگری به میزان یک چهارم نرخ صنعت کاهش یافت.

برات با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه افزود: آیین‌نامه اجرایی جزء ۱ بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در خرداد ماه سالجاری تصویب شده بود، موجب شد که نرخ گاز مصرفی تاسیسات گردشگری افزایش یافته و بر مبنای واحد به مبلغ ۶هزار ریال تعیین شود و این موضوع موجب افزایش تعرفه هتل‌ها و تاسیسات گردشگری شد و در قبوض گاز ماه‌های تیر و مرداد اعمال شد، لیکن با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی در فرآیند اصلاح آیین‌نامه مزبور، نظر وزارتخانه لحاظ شد و بر این اساس نرخ گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی به میزان ۱۴۹.۵ریال تعیین و به تصویب هیأت دولت رسید و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ رسماً ابلاغ شد. بنابراین نرخ تاسیسات گردشگری کمتر از یک چهارم تعرفه بخش صنعت شد و این خبر خوبی برای فعالان حوزه گردشگری است.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اهمیت این موضوع خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای حمایتی برای توسعه گردشگری در کشور، بهره‌مندی فعالان این صنعت از تسهیلات و تعرفه‌های انرژی است. سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف اقدام می‌کنند و یکی از ملزومات و مولفه‌های اصلی تشویق سرمایه‌گذاران و حمایت از فعالان صنعت گردشگری، وجود مشوق‌های قانونی در زمینه انرژی است.

برات با تاکید بر لزوم توجه به مصرف بهینه انرژی در تاسیسات گردشگری گفت: رویکرد وزارت میراث‌فرهنگی همواره حمایتی بوده و بر پشتیبانی و مساعدت حداکثری از فعالان حوزه گردشگری تاکید دارد، زیرا معتقدیم صنعت گردشگری اگر به جایگاه واقعی خود دست یابد، می‌تواند اقتصاد را شکوفا و کشور را از سایر درآمدها بی‌نیاز کند، اما در عین حال توجه به مقوله مصرف بهینه انرژی و توسعه پایدار نیز ضروری است.

وی ادامه داد: از آنجایی که استفاده درست و به‌جا از انرژی، متضمن توسعه پایدار در هر جامعه‌ای است، حفظ منابع با ارزش انرژی و مدیریت صحیح مصرف آن یکی از موضوعات مهم است. انتخاب الگوی صحیح و سیاست‌های درست در مصرف انرژی علاوه بر اینکه می‌تواند تضمینی بر استمرار رشد اقتصادی باشد، موجب کاهش تخریب منابع انرژی و نیز کاهش اثرات سوء ناشی از استفاده ناصحیح از آن، بر محیط زیست می‌شود، لذا توصیه اکید ما به تاسیسات گردشگری، توجه و اهتمام ویژه به این امر است. به همین منظور وزارت گردشگری در فرآیندهای مربوط به ارزیابی و درجه‌بندی و… با اعمال سیاست تشویقی، تدابیر لازم را برای ترغیب  تاسیسات گردشگری در مدیریت مصرف انرژی در نظر گرفته است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.