اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی در سمینار ملی خانه‌های بوم‌گردی ایران:

حمایت همه‌جانبه مجلس از بوم‌گردی‌ها/ یکی از عوامل توسعه گردشگری کشور بوم‌گردی‌ها هستند.

حمایت همه‌جانبه مجلس از بوم‌گردی‌ها/ یکی از عوامل توسعه گردشگری کشور بوم‌گردی‌ها هستند

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل توسعه گردشگری در کشور بوم‌گردی‌ها هستند و مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه خود را از این اقامتگاه‌ها اعلام می‌کند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، محمدرضا دشتی اردکانی در سمینار ملی آموزشی‌تجربی خانه‌های بوم‌گردی ایران که امروز شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: ذائقه مردم در گردشگری تغییر کرده و به جای هتل پنج ستاره دوست دارند به اقامتگاه‌های بوم‌گردی واقع در روستاها و شهرهای هر استانی بروند و با مردم آن‌ منطقه چند روز زندگی کنند و با فرهنگ آن‌ها آشنا شوند.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از عوامل توسعه گردشگری در کشور بوم‌گردی‌ها هستند و این انجمنی که بوم‌گردی‌ها تشکیل دادند را باید حمایت کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در هر روستا یک بوم‌گردی راه‌اندازی شود در ایجاد اشتغال‌ نقش مؤثری دارد. در اردکان یزد برای هر فردی که بخواهد بوم‌گردی راه‌اندازی کند بین یک‌ میلیارد تا یک ‌میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

او تأکید کرد: اگر از صنعت گردشگری حمایت شود حتما کشور در رده بالای گردشگری کشورهای منطقه قرار می‌گیرد. حمایت دولت و رئیس جمهوری و مهندس ضرغامی را از اقامتگاه‌های بوم‌گردی به چشم می‌بینم.

دشتی اردکانی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه چند حکم خوب برای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آوردیم، این نخستین برنامه‌ای است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بحث گردشگری پررنگ پرداخته شده است.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه آینده کشور یکی از منابعی که باید به آن توجه شود صنعت گردشگری است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.