اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مطرح کرد.

قصه‌ها و خاطره‌سازی مزیت رقابتی هر بوم‌گردی/ اهمیت شکل‌گیری تعاونی بوم‌گردی‌ها برای ارائه تسهیلات

قصه‌ها و خاطره‌سازی مزیت رقابتی هر بوم‌گردی/ اهمیت شکل‌گیری تعاونی بوم‌گردی‌ها برای ارائه تسهیلات

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی قصه‌ها را مزیت رقابتی هر بوم‌گردی عنوان و شکل‌گیری تعاونی بوم‌گردی را برای ارائه تسهیلات به‌منظور تبدیل قصه‌ها به محصول مهم دانست.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در سمینار ملی آموزشی-تجربی خانه‌های بوم‌گردی ایران که صبح امروز شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، بوم‌گردی‌ها را پاسدار فرهنگ، قصه‌ها و میراث‌فرهنگی عنوان‌کرد و افزود: فرهنگ زمانی ارزش پیدا می‌کند که تبدیل به مصداق شود و ارزشمندی فرهنگ در تبدیل سرمایه عظیم به قصه است.

او با بیان اینکه بوم‌گردی‌ها تجلی میراث فرهنگی ناملموس میزبانی و مهمان‌نوازی ایرانیان هستند، ادامه داد: مهمان‌نوازی به تمامی حواس از دیدن، چشیدن، شنیدن، بو و لمس کردن مرتبط و منطبق با هرآنچه که فرهنگ بومی را تشکیل می‌دهد است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد: اقلیم ما باید ساحت‌های چندگانه‌ را فراهم کند، صنایع‌دستی یکی از مظاهر فرهنگی و هر بوم‌گردی خانه صنایع‌دستی است.

صنایع‌دستی بهانه‌ای برای روایت قصه‌ها

جلالی قصه‌ها و خاطره‌سازی را مزیت رقابتی هربوم‌گردی عنوان کرد و افزود: هر محصول دارای یک قصه است؛ قصه‌ها خاطره می‌سازند و موجب ماندگاری مشتری و مخاطب بوم‌گردی‌ها می‌شوند.

او صنایع‌دستی را بهانه‌ای برای روایت قصه‌ها دانست و بر هم‌گرایی در راستای شناسایی ظرفیت‌های هر اقلیم‌ تاکید کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اشاره به تجلی اقتصاد فرهنگ در بوم‌گردی‌ها به‌عنوان خانه‌های خلاق و مکانی برای شکل‌گیری خلاقیت، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دبیرخانه فناوری‌های نرم امکاناتی را برای پرداخت تسهیلات به بوم‌گردی‌ها  فراهم کرده است که آنها به‌عنوان خانه‌های خلاق تبدیل قصه‌ها به محصول را عهده‌دار شوند.

بوم‌گردی‌ها مکانی برای اتصال بین نسلی

جلالی با اشاره به ظرفیت صنایع‌دستی برای تبدیل قصه‌ها به محصول و اهمیت شکل‌گیری تعاونی بوم‌گردی بر ارائه تسهیلات هدفمند تاکید کرد.

او بوم‌گردی‌ها را مکانی برای پاسداری، نمایش و اتصال بین نسلی فرهنگی عنوان و ابراز امیدواری کرد که با توجه به بوم‌گردی‌ها به سمت رویدادمحوری و خاطره‌سازی پیش رویم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.