اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

فرمانده کل سپاه پاسداران از مرز چذابه بازدید کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران از مرز چذابه بازدید کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران روز جمعه 10 شهریورماه 1402 به جمع پرشور عزادارانی حسینی در مرز چذابه پیوست.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران روز جمعه ۱۰ شهریورماه 1402 در سفر به استان خوزستان و بازدید از پایانه مرزی چذابه گفت: خوزستانی‌ها در ایام مختلفی از سال میزبانان بسیار مهربان و گران‌قدری برای ملت ایران و مسلمانان و شیعیان جهان که از سایر نقاط جهان برای زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) و اصحاب باوفایش مشرف می‌شوند، هستند.

او تصریح کرد: آنچه که در خوزستان می‌بینیم، یادآور سال‌های هشت سال دفاع‌مقدس و حماسه و ایثار و اقتدار است.

سلامی کربلا را قلب معنوی عالم و نقطه دلدادگی همه مردم جهان دانست و ادامه داد: اربعین حسینی جریان بی‌پایان از احساس، ایمان، عاطفه و عشق و شور است که مبدا این حرکت میلیونی جهان اسلام، پایانه مرزی استان‌های کشور و از جمله چذابه در استان خوزستان و منتهای آن زیارت حرم حضرت سیدالشهدا، اباعبدالله‌الحسین (ع) و سقای دشت کربلا، حضرت اباالفضل‌العباس (ع) است.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: این رود بی‌پایان انسان‌هایی که از اقصی‌نقاط کشور و جهان به هم پیوسته‌اند، سال‌هاست جریان دارد و آنچه می‌بینیم موج خروشان عاطفه‌ها است که به سوی قبله دل‌ها و کربلای معلی در حرکت است.

او افزود: هرچه می‌گذرد، شاهد هستیم که عشق امام حسین (ع) قلب‌های بیشتری را تسخیر می‌کند و در تصرف خود قرار می‌دهد، بسیاری از مسلمانان و شیعیان جهان هرسال مشتاقانه‌تر از سال قبل در همایش میلیونی و جهانی اربعین حسینی شرکت می‌کنند که چیزی جز معجزه عشق به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) نیست.

سردار سلامی اظهار کرد: عشق به سیدالشهدا (ع) است که هرسال عاشورا و اربعین حسینی زنده‌تر می‌شود و باوجود این‌که عاشورا متعلق به بیش از ۱۴۰۰ سال قبل است، اما همه خود را در قلب روز عاشورا و اربعین می‌بینند، این حضور میلیونی مردم، یادآوری حماسه عاشورا و اربعین حسینی نیست، بلکه تکرار آن اتفاق‌ها است.

او اضافه کرد: احساس عمیقی که مردم دارند و می‌گویند کاش در روز عاشورا بودیم و در راه امام حسین (ع) تکه‌تکه می‌شدیم و جان می‌دادیم، دقیقا در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قابل مشاهده و اثبات است و این آرزوی قلبی و ارادت خود را باوجود هوای گرم در سنین مختلف اعم از سالمندان و جوانان و خردسالان نشان می‌دهد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.