اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مد در تانزانیا به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود.

مد در تانزانیا به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود

دولت تانزانیا قرار است به مد و لباس‌های محلی و سنتی این کشور به عنوان یک محصول گردشگری با پتانسیل بالا اهمیت بیشتری بدهد و آن را به یک جاذبه گردشگری جدید تبدیل کند.

به‌گزارش میراث آریا، این فعالیت بخشی از تلاش‌ها برای تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری در کشور خواهد بود که در حال حاضر عمدتا بر حیات وحش متمرکز شده است.

مری ماسانجا، معاون وزیر منابع طبیعی و گردشگری تانزانیا گفت: ما می‌خواهیم شاهد صعود بیشتر گردشگری فرهنگی باشیم، چیزی که می‌تواند گردشگری ما را متحول کند.

او به مد فرهنگی غنی ماسایی اشاره کرد که به گفته خودش باید برای نسل‌های آینده و همچنین برای گردشگری حفظ و ترویج شود.

ماسانجا با پیوستن به رقص سنتی ماسایی‌ها و پوشیدن لباس زنانه ماسایی در مراسم شب مد ماسایی، بر این نکته تاکید کرد که چرا گردشگری فرهنگی باید ترویج شود و ادامه داد: دولت به طور کامل از چنین طرح‌هایی حمایت خواهد کرد. ما باید گردشگری فرهنگی را سرلوحه اولویت‌های خود قرار دهیم.

شب مد ماسایی، که تعداد زیادی از اعضای این گروه قومی را با لباس‌های تزئین شده به خود جلب کرد، پیش‌درآمد جشنواره ماسایی است که در ماه اکتبر امسال در آروشا برگزار می‌شود. این جشنواره توسط موسسه «سفر سرزمین عجایب» مستقر در دارالسلام برگزار می‌شود. مدیرعامل و بنیانگذار این موسسه، سعیدی روکمو، گفت: فرهنگ باید مکمل حیات وحش در چشم‌انداز گردشگری تانزانیا باشد. امروز ما مد ماسایی را جشن می‌گیریم. دفعه بعد باید یکی از ۱۲۰ قبیله ما سوژه این جشن‌ها و گرامیداشت‌ها باشد.

او ادامه داد: آثار فرهنگی در تانزانیا، از جمله مد، آهنگ‌ها و مصنوعات، اگر حفظ نشوند یا از نسلی به نسل دیگر منتقل نشوند، ممکن است از دست بروند.

در شب مد ماسایی، مصنوعات فرهنگی تزئین‌شده ماسایی از گل سرها و گردنبندها گرفته، تا گوشواره‌ها و دستبندها و زیورآلات مچ پا را به نمایش درآورده بود. این فستیوال رنگارنگ شرکت‌کنندگانی را از هوستون، تگزاس در ایالات متحده آمریکا نیز جذب کرد که برای حمایت از این ابتکار آمده بودند.

آسیا ایداروس خمسین در ایالات متحده فروشگاهی به نام «مادر مد تانزانیا» را اداره می‌کند، احساسات خود را مبنی بر اینکه از «زیبایی ماسایی» هیجان زده شده است بروز داد و عنوان کرد: ماسایی‌ها از نظر فرهنگی بسیار غنی هستند. بیایید به فرهنگ خود پایبند باشیم. بسیاری از هنرمندان اینجا چیزی جز لباس‌های رنگارنگ ماسایی نمی‌پوشند.

این طراح مد ۶۴ ساله گفت: صنعت مد با توجه به آثار فرهنگی متنوعی که در تانزانیا یافت می‌شود، پتانسیل زیادی برای اقتصاد کشور دارد.

او در ۱۵ سال گذشته در ایالات متحده بوده و طرح‌های مد این کشور را در آمریکا، بازار منبع گردشگری پیشرو در تانزانیا، تبلیغ می‌کند. در مجموع، او بیش از ۴۰ سال در صنعت مد فعالیت داشته است.

لکوکو لپیلال، مدیر ماسای مد، طی سخنانی در این رویداد پرمخاطب، از ذینفعان گردشگری درخواست کرد که مدهای فرهنگی را برای تکمیل گردشگری مبتنی بر حیات وحش ترویج کنند.

او خاطرنشان کرد: گردشگری فرهنگی به مد (لباس سنتی) محدود نمی‌شود بلکه غذا، آهنگ، اشعار و مصنوعات را نیز شامل می‌شود.

لپیلال ادامه داد: تانزانیا تا سال ۲۰۲۵ بدون افزودن برخی محصولات جدید به جاذبه‌های گردشگری آشنا به هدف ۵میلیون گردشگر (سالانه) دست نخواهد یافت. طرح‌های مد و سایر اجزای گردشگری فرهنگی به عنوان یک کاتالیزور برای ارتقای تانزانیا به عنوان یک مقصد گردشگری پیشرو در آفریقا عمل می‌کند.

به گفته مدیر ماسای مد، صنعت مد همچنین پتانسیل ایجاد اشتغال برای طراحان مد و سایر افراد در زنجیره ارزش خود را دارد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.