اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

اعتراض شهروندان اتریشی به تعداد بالای گردشگران

اعتراض شهروندان اتریشی به تعداد بالای گردشگران

مردم محلی در شهر هال‌شتات اتریش، شهری کوچک که به بهشت روی زمین معروف است، در یک تجمع اعتراضی به تعداد بالای گردشگران شرکت کردند.

به‌گزارش میراث آریا، دهکده هال‌شتات که یک سایت میراث جهانی است، تنها حدود ۷۰۰ نفر جمعیت دارد، اما در طول فصل پیک گردشگری، روزانه ۱۰هزار بازدیدکننده دارد و آمار این گردشگردان در طول سال از یک میلیون نفر هم فراتر می‌رود.

ساکنان این شهر کوچک خواستار محدودیت در تعداد گردشگران روزانه و ممنوعیت اتوبوس‌های گردشگری پس از ساعت ۱۷ به وقت محلی هستند.

در حالی که گردشگری برای اقتصاد هال‌شتات مزایای فراوانی به ارمغان آورده است، برخی از مردم محلی می‌گویند که تعداد بازدیدکنندگان بسیار زیاد است.

هال‌شتات، با خانه‌های قدیمی و زیبای خود در سواحل دریاچه بکر آلپ که توسط کوه‌های پرتگاه احاطه شده است، در سال‌های اخیر به یک مرکز گردشگری تبدیل شده است.

در سال ۲۰۰۶، ماکتی از این دهکده در یک فیلم درام عاشقانه کره جنوبی به نمایش درآمد و شش سال بعد، یک کپی از این شهر در چین ساخته شد که محبوبیت آن را در بین آسیایی‌ها افزایش داد.

اعتراض شهروندان اتریشی به تعداد بالای گردشگران

بسیاری از بازدیدکنندگان برای گرفتن عکس‌های سلفی با دریاچه، برج باریک کلیسای خاکستری کم رنگ و مناظر کوهستانی خیره کننده به این منطقه سفر می‌کنند.

به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین مقاصد اروپا، برخی از مردم محلی می‌گویند که تعداد بازدیدکنندگان بسیار زیاد است، به‌ویژه مسافران یک‌روزه که با اتوبوس‌های بزرگ به شهر سفر می‌کنند.

در حال حاضر، مانند ونیز و سایر مکان‌هایی که تحت تأثیر گردشگری بیش از حد (اورتوریسم) شناخته می‌شوند، به نظر می‌رسد که هال‌شتات باید مواهب مختلف محبوبیت خود را تحمل کند.

در ماه مه امسال، ساکنان در اعتراض به آلودگی صوتی و ترافیک، برای مدت کوتاهی یک دیوار چوبی در محبوب‌ترین نقطه برای گرفتن عکس سلفی نصب کردند و جلوی دید کوه‌های آلپ را گرفتند. البته این دیوار پس از واکنش شدید در شبکه‌های اجتماعی، حذف شد.

در آن زمان، شهردار شهر گفت که می‌خواهد تعداد اتوبوس‌هایی را که از هال‌شتات عبور می‌کنند را به یک سوم کاهش دهد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.