اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی عنوان کرد:

افزایش ۵٠ درصدی بودجه مرمت اماکن تاریخی در دولت سیزدهم/اعتبارات کفایت مرمت همه بناهای تاریخی را نمی‌کند.

افزایش ۵٠ درصدی بودجه مرمت اماکن تاریخی در دولت سیزدهم/اعتبارات کفایت مرمت همه بناهای تاریخی را نمی‌کند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بودجه مرمت آثار و ابنیه تاریخی در دولت سیزدهم ۵۰ درصد افزایش یافت، با این حال حفظ اماکن تاریخی نیازمند مشارکت مردم و بخش خصوصی است.

به گزارش میراث آریا، مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی امروز شنبه ۴ شهریورماه ١۴٠٢ در سفر یک‌روزه به استان کردستان و در حاشیه بازدید از مسجدجامع سنندج اظهار کرد: با وجود افزایش ۵٠ درصدی بودجه مرمت در دولت مردمی، به‌دلیل کثرت ابنیه تاریخی که حدود ٣۵ هزار بنای ثبت شده ملی موجود است، اعتباراتی که برای این بخش در نظر گرفته می‌شود کفایت مرمت این بناهای تاریخی را نمی‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی با بیان اینکه برای مرمت بناهای تاریخی، راه‌های مختلفی از جمله مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، افزود: صندوق احیا و توسعه این وزارتخانه، با ماموریت تسریع در این حوزه، بناهای تاریخی را پس از برگزاری مزایده در اختیار کسانی که اهلیت دارند با کاربری‌های تعریف شده برای دوره زمانی مشخصی قرار خواهد داد.

او عنوان کرد: در زمینه مرمت، طرح‌های دیگری متناسب با وضعیت استان‌ها در نظر گرفته‌ایم و نهادهای عمومی در این زمینه همکاری خوبی با ما دارند.

ضرغامی یادآور شد: براساس قانون دستگاه‌های دولتی که از بناهای تاریخی استفاده می‌کنند موظف هستند از بودجه خود و تحت نظر وزارت میراث‌فرهنگی کارهای مرمت را انجام دهند و ما این مورد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.