اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

کاروان پیاده مشهد – کربلا وارد عراق شد/ پیاده‌روی کاروان انصارالحسین همراه با سیل زائران به سمت کربلا

کاروان پیاده مشهد – کربلا وارد عراق شد/ پیاده‌روی کاروان انصارالحسین همراه با سیل زائران به سمت کربلا

کاروان پیاده مشهد-کربلا که برای بیست و دومین سال متوالی از مشهد مقدس با پای پیاده عازم کربلا هستند، با استقبال جمعی از موکب‌داران و مردم عراق وارد خاک این کشور شدند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، آیین بدرقه این کاروان که طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین را طی می‌کند، روز جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲ در مجتمع حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، واقع در شهرک شهید رجایی مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد و اعضای این کاروان بعد از 56 روز پیاده‌روی از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند.

این کاروان بعد از عبور از شهرها و روستاهایی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، اصفهان و خوزستان به مرز شلمچه رسیدند و در میان استقبال گرم جمعی از موکب‌داران و مردم عراق وارد این کشور شدند و ادامه پیاده‌روی این کاروان در خاک عراق و همراه با سیل مشتاقان زیارت کربلا انجام می‌شود.

هدف این کاروان معرفی و اشاعه فرهنگ حسینی و تبیین حماسه عاشورا به صورت شهر به شهر و روستا به روستا است و اعضای این کاروان پیاده در طول مسیر ۲۶۰۰ کیلومتری از مشهد مقدس تا کربلای معلی به تبیین و اشاعه فرهنگ حسینی می‌پردازند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اعضای این کاروان  در روز اربعین به کربلا می‌رسند و  در حرم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نایب‌الزیاره و دعاگوی مردم شریف ایران اسلامی خواهند بود.

کاروان پیاده انصارالحسین وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) مشهد مقدس است که یک کاروان مردمی است و وابستگی به هیچ دستگاه دولتی ندارد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.