اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

علی‌آبادی، وزیر صمت در گفت‌وگو با میراث‌آریا:

بازارچه‌های صنایع‌دستی برای زنان خانه‌دار ایجاد می‌شود/ استانداران همت خود را برای توسعه گردشگری به کار گیرند.

بازارچه‌های صنایع‌دستی برای زنان خانه‌دار ایجاد می‌شود/ استانداران همت خود را برای توسعه گردشگری به کار گیرند

وزیر صمت با بیان اینکه در وزارت صمت از تمامی صنعتگران در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی حمایت می‌کنیم،گفت: برخی از استان‌ها باید بیش از پیش همت خود را بر توسعه گردشگری و صنایع‌دستی متمرکز کنند.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا با بیان اینکه صنعت گردشگری مقدمه توسعه است، گفت: خوشبختانه ایران نیز در این زمینه دارای ظرفیت‌های بی نظیری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه برخی از استان‌ها باید همت خود را بر توسعه گردشگری و صنایع‌دستی متمرکز کنند، افزود: متاسفانه در این سال‌ها برخی از استان‌ها از پتانسیل بی بدیل خود در این دو حوزه بهره‌برداری لازم را نبرده‌اند و برای مثال از امتیاز ویژه خود در حوزه اقلیمی و جغرافیایی آن‌طور که شایسته است، استفاده نکرده‌اند.

علی‌آبادی با بیان اینکه در وزارت صمت از تمامی صنعتگران در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی حمایت می‌کنیم، ادامه داد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر عدم حمایت این وزارتخانه از شاغلین این حوزه به دست ما نرسیده است.

او در پایان با اشاره به گستردگی حوزه صنایع‌دستی نیز افزود: از آنجایی که این هنرصنعت بیشتر توسط زنان خانه‌دار و افراد شاغل در خانه انجام و مدیریت می‌شود، بنابراین طیف وسیعی از شاغلین را شامل می‌شود و بر همین اساس همانگونه که به استان‌ها نیز ابلاغ شده ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌هایی برای ارائه محصولات حوزه صنایع‌دستی باید در دستورکار قرار بگیرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.