اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

‌صندوق ملی محیط‌زیست در طرح طبیعت‌گردی آشوراده سرمایه‌گذاری می‌کند.

‌صندوق ملی محیط‌زیست در طرح طبیعت‌گردی آشوراده سرمایه‌گذاری می‌کند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان با بیان این‌که ‌آشوراده به روی گردشگران و طبیعت‌گران باز می‌شود، گفت: با سرمایه‌گذاری صندوق ملی محیط‌زیست‌ در طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌ها و حمایت از موافقت اصولی‌ها بر عهده این صندوق خواهد بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدرضا کنعانی چهارشنبه ۲۵ مردادماه با اشاره به تصویب طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده گفت: طرح جزیره آشوراده شامل دو بخش ۱۳۵ هکتاری گردشگری و ۲۲ هکتاری طبیعت‌گردی است که در بخش گردشگری سال گذشته سازمان همیاری شهرداری‌ها مجوز پنج هکتار طرح گردشگری را دریافت کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان افزود: در سال ۱۳۹۷ هم مجوز برای تفرج ۵۰۰ نفر در جزیره و اقامت شبانه ۸۰ نفر گرفته شده بود که کمیته ملی طبیعت‌گردی با این طرح مخالفت کرد و تفرج گسترده را موردنظر داشت.

او تأکید کرد: در چند ماه اخیر برای گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده اقداماتی اجرایی شد و در سفر رئیس‌جمهوری به استان احیای خلیج گرگان و طرح طبیعت‌گردی آشوراده موردتوجه جدی قرار گرفت و همچنین در چند ماه اخیر لایروبی آشوراده و لایروبی بین بندر ترکمن تا جزیره در همین راستا انجام شد.

کنعانی تصریح کرد: برای حل مشکلات جزیره آشوراده همه مشکلات نوشته شد و موردبررسی قرار گرفت و اقداماتی ازجمله لایروبی بندر ترکمن، احداث جاده از ۶۰۰ به ۷۰۰ متر برای دسترسی به جزیره و اتمام سکوی نیمه‌تمام در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد اقامت در محدوده بافت روستای قدیمی انجام شود.

او بابیان این‌که ما به دنبال فعال کردن جوامع محلی در جزیره آشوراده هستیم، افزود: تاکنون برای پنج نفر مجوز اکولاژ داده‌شده تا ابنیه موجود را بازسازی کنند و مورداستفاده گردشگران قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: تاکنون و با تلاش‌های صورت گرفته مجوز محیط‌زیست اصلاح و تمدید شد، مصوبه کمیته ملی طبیعت‌گردی گرفته شد و نقشه فاز اجرایی آن‌که در سال ۱۳۹۷ اجرایی نشده بود در حال انجام است و در همین فاصله مشاور نقشه‌های اجرایی را طراحی کرد تا زمینه ورود سرمایه‌گذار مهیا شود.

او درباره نظارت و مدیریت جزیره هم گفت: در جلسه با رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، مقرر شد نظارت عالی بر جزیره آشوراده با ستاد مرکزی باشد و در این مدت صندوق ملی محیط‌زیست نیز وارد عمل شده است.

کنعانی تأکید کرد: وظیفه این صندوق پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌ها و حمایت از موافقت اصولی‌ها است. در حال حاضر صندوق ملی درخواست موافقت اصولی داده که با موافقتی که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان همیاری صادر شد تا پایان آذر فاز اجرایی آن نهایی می‌شود و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.