اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

عراق به زائران اربعین سیمکارت با اینترنت رایگان می‌دهد.

عراق به زائران اربعین سیمکارت با اینترنت رایگان می‌دهد

دولت عراق قرار است سیمکارت با اینترنت و تماس بین‌المللی رایگان در اختیار زائران اربعین 1402 قرار دهد. این سیم کارت به مدت یک هفته معتبر است.

به گزارش میراث آریا، یکی از مشکلاتی که زائران اربعین در خاک عراق با آن مواجه هستند، برقراری تماس اینترنتی با خانواده یا حتی همراهان در مسیر پیاده‌روی است.

در روزهای اخیر دولت عراق اعلام کرد که سیمکارت‌هایی را در اختیار زائران اربعین از کشورهای ایران، کویت، لبنان و عربستان قرار می‌دهد که این سیمکارت‌ها بسته اینترنت فعال رایگان دارند و زائران به مدت یک هفته می‌توانند در کنار استفاده از اینترنت، تماس بین‌المللی رایگان هم داشته باشند.

تلاش عراق برای ایجاد زیرساخت اینترنت پرسرعت در مسیر پیاده‌روی اربعین

عراقی‌ها درصدد ایجاد زیرساخت‌هایی برای برقراری اینترنت رایگان در مسیر پیاده‌روی اربعین هم هستند و وزارت ارتباطات این کشور در هفته‌های گذشته پیشنهاد مجهز کردن مسیر زائران به اینترنت پرسرعت را داده است.

البته در سال‌های گذشته با توجه به حضور میلیونی زائران، در برخی اوقات اینترنت خطوط تلفن همراه این کشور با کُندی سرعت یا اختلال مواجه بود که به گفته مسؤولان عراقی، امسال این مشکلات نیز مرتفع خواهد شد و دکل‌های لازم برای تقویت سیگنال‌های موجود پیش‌بینی شده است.

این اقدام به منظور برقراری ارتباط زائران خارجی به همراهان و خانواده و همچنین انعکاس اربعین ۱۴۰۲ در جهان پیش‌بینی شده است.

امسال با برنامه‌ریزی مسؤولان عراقی، تلفن همراه زائران در این قطعه از بهشت به اینترنت رایگان متصل می‌شود. در روزهای گذشته نیز اینترنت رایگان در حرم امامین جوادین علیهماالسلام در کاظمین در اختیاز زائران قرار گرفت.

سال گذشته نیز برخی از زائران با خرید سیمکارت‌هایی در مسیر پیاده‌روی اربعین یا شهرهای زیارتی، اینترنت رایگان دریافت کردند؛ به طوری که با خرید سیمکارت، اینترنت هم برای آنها فعال می‌شد. اما به نظر می‌رسد امسال قرار است به طور کلی عراق از زائران اربعین هزینه‌ای بابت این سیمکارت‌ها هم نگیرد و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.