اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در نشست مشترک خبری وزرای خارجه دو کشور مطرح شد.

تفاهم ایران و سریلانکا در خصوص توسعه تجارت و گردشگری

تفاهم ایران و سریلانکا در خصوص توسعه تجارت و گردشگری

امیرعبداللهیان گفت: ما در خصوص توسعه تجارت و گردشگری و افزایش همکاری‌ها در سازمان‌های بین‌المللی اتفاق نظر داریم.

به گزارش میراث آریا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز(شنبه) در نشست مشترک خبری با علی صبری وزیر امور خارجه سریلانکا اظهارداشت: سفر آقای صبری وزیر محترم امور خارجه سریلانکا نقطه جدیدی برای توسعه همکاری های دو کشور محسوب خواهد شد و در دیداری که با جناب وزیر داشتیم طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت: ما در خصوص توسعه تجارت و گردشگری و افزایش همکاری ها در سازمان‌های بین المللی اتفاق نظر داریم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: همچنین در خصوص گسترش همکاری‌های علمی، فرهنگی، تجاری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان هم اتفاق نظر وجود دارد.

امیرعبداللهیان بیان داشت: ما امروز در خصوص موانع موجود در مسیر همکاری‌های دو طرف صحبت کردیم و معتقدیم می‌توانیم این موانع را مرتفع کنیم.

آسیا؛ اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم

وی گفت: باتوجه به سیاست دولت آقای رئیسی و اولویت نگاه به آسیا بر این موضوع اتفاق نظر داشتیم که امروز و باتوجه به ظرفیت‌های گسترده موجود در آسیا نگاه قدرت‌های جهانی به آن بیشر جلب شده و کشورهای آسیایی باید بیش از گذشته با یکدیگر از مسیر گفتگو و تعامل در مسیر منافع ملت‌ها همکاری داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان بیان داشت: همکاری در مسیر کشورهای اقیانوس هند یکی دیگر از موضوعات مورد بحث امروز ما بود.

وی گفت: ما معتقدیم دوران ریاست سریلانکا در سازمان آیورا فرصتی است که می‌تواند همکاری‌های قوی‌تر ایران را با سریلانکا و دیگر اعضای آن سازمان فراهم آورد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در گفت‌وگوی امروز با همکارم آقای صبری در خصوص اسناد موافقتنامه‌های امضا شده قبلی صحبت و بر اجرای آنها تاکید کردیم و در خصوص امضای اسناد همکاری بیشتر در آینده موافقت کردیم.

آزادی زندانیان دو کشور

وزیر امور خارجه عنوان کرد: همچنین، موضوع آزادسازی زندانیان دو طرف در چارچوب موافقتنامه‌های موجود مورد بحث قرار گرفت و توافق شد که نسبت به آزادسازی زندانیان دو طرف بر اساس نگاه انسان‌دوستانه عمل کنیم و دوطرف بر این امر تاکید داشتند و مقرر شد تا کمیته مشترک کنسولی را میان دو طرف داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر نیز بحثهایی امروز صورت گرفت و تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری را در چارجوب حقوق بین الملل مورد تأکید قرار دادیم.

امیرعبداللهیان گفت: چای سریلانکا در خانه هر ایرانی دیده می‌شود و این کشور ظرفیت بالایی در خصوص صادرات چای و واردات کالاهای ایرانی را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرصت‌هایی از جمله پالایشگاه نفت و احداث نیروگاه در این کشور در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی برای ایران یکی از حوزه‌های همکاری دو طرف به حساب می آید.

تقدیر سریلانکا از مقاومت مردم ایران در برابر دشمنان

وزیر خارجه سریلانکا نیز در این نشست خبری گفت: برای من این اولین سفر به ایران است، به برادر خودم آقای امیرعبداللهیان به خاطر انعطاف و قدرت مردم ایران با وجود دشمنی ها تبریک گفتم، مردم شما بسیار قدرت دارند.

صبری با بیان اینکه علی رغم تحریک‌ها در سطوح مختلف شما به یک دستورکار صلح آمیز وفادار بودید، تصریح کرد: ما خواستار این هستیم که روابط خوبی با ایران داشته باشیم و مایلیم که ایرانی‌های بیشتری به سریلانکا سفر کنند.

وی افزود: روابط دو کشور از پیش زمینه خوبی برخوردار است، این سفر می تواند یک شروع خوب برای اتفاقات خوش در آینده باشد. سریلانکا دروازه‌ای به شرق آسیا است.

وزیر امور خارجه سریلانکا بیان داشت: ما در سیاست خارجی سعی کردیم دوست همه باشیم، از شرکت های ایران دعوت می کنم که به سریلانکا توجه و در آن سرمایه گذاری کنند.

صبری ادامه داد: بابت پیشرفت‌های تکنولوژیک ایران نیز تبریک می گویم.

وزیر امور خارجه سریلانکا افزود: ما رابطه خوبی هم با چین داریم و فرصت‌های خوبی برای کسب و کار در کشورمان وجود دارد.

وی بیان داشت: ما همیشه از یکدیگر حمایت کردیم و البته سیاست ما به نحوی است که در مسایل داخلی یکدیگر دخالت نمی کنیم و از همدیگر حمایت میکنیم.

وزیر خارجه سریلانکا در پایان خاطرنشان کرد: سریلانکا قرار است که رئیس سازمان آیورا شود و این یک فرصت همکاری با کشورهای آسیایی به حساب می آید.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.