اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

موج گرما و آتش‌سوزی‌های جنگلی، درآمد گردشگری اروپای جنوبی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

موج گرما و آتش‌سوزی‌های جنگلی، درآمد گردشگری اروپای جنوبی را در معرض خطر قرار می‌دهد

گردشگران یک هتل ساحلی در جزیره رودس یونان با نزدیک شدن شعله‌های آتش، سطل‌های آب استخر و حوله‌های مرطوب را برداشتند و به کمک کارکنان و مردم محلی شتافتند تا یکی از آتش‌سوزی‌هایی که مناطق مدیترانه را در موج‌های گرمای اخیر تهدید می‌کرد، خاموش کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا، النا کوروستلوا از بریتانیا که در هتل لیندوس مموریس در حال گذراندن تعطیلاتش بود، گفت: تلاش سریع تیمی مردم و کارکنان هتل به این معنا بود که زمانی که مامورهای آتش‌نشانی سر رسیدند، بخش اعظمِ آتش در واقع مهار شده بود.

صبح روز بعد، برخی از مهمانان برنامه‌های تعطیلات خود را لغو کردند، اما بیشتر آن‌ها در آنجا ماندند زیرا استراحتگاه در آتش‌سوزی کوچک خارج از محوطه خود آسیبی ندیده بود.

جزیره یونانی که به داشتنِ سواحل درخشان و مکان‌های باستانی‌اش معروف است، پس از ۱۱ روز آتش‌سوزی ویرانگر جنگلی در ماه ژوئیه، همچنان در التهاب است. پس از تخلیه هزاران نفر در اوج فصل سفر، رودس در حال بررسی این موضوع است که این بحران چه تاثیری بر بخش حیاتی گردشگری می‌گذارد. گفتنی است که بیشتر اقتصاد این جزیره و حدود ۲۰ درصد یونان، از طریق گردشگری تامین می‌شود.

برای سایر مقاصد مدیترانه‌ای مانند ایتالیا و اسپانیا که بخش گردشگری آنها نیز تحت تاثیر امواج گرما و آتش‌سوزی قرار گرفته است، همین روال مشاهده می‌شود. یونان، ایتالیا، الجزایر و تونس در مجموع بیش از ۱۳۵۰ کیلومتر مربع از زمین‌هایشان را در آتش سوزی‌هایی که در اواخر ژوئیه 120 هزار نفر را تحت تاثیر قرار دادند، از دست دادند. ضمنا، یونان انتظار گرمای شدید بیشتری را در روزهای آینده دارد.

آتش‌سوزی‌ها باعث شده است گردشگران در بخش‌های آسیب‌دیده یونان و ایتالیا به کشورهای خودشان بازگردند. اولیویه پونتی، معاون یک شرکت فعال در حوزه داده سفر، گفت: رودس شاهد لغو انبوه پروازها بود و این روند در سیسیل نیز مشاهده می‌شود.

در حالی که سفر به یونان به طور کلی ضربه سختی ندیده است، ایتالیا از این نظر چندان خوش‌شانس نبوده است. او با اشاره به کاهش آمار گردشگران ورودی به رم در هفته آخر ژوئیه گفت: آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث کاهش سرعت رزرو برای بسیاری از مقاصد ایتالیا شده است و این امر حتی برای مکان‌هایی که نزدیک به آتش‌سوزی نیستند هم صدق می‌کند.

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.