اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

وحیدی:

امکان تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین در مرز تمرچین فراهم شده است.

امکان تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین در مرز تمرچین فراهم شده است

وزیر کشور گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین از طریق مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر فراهم شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، احمد وحیدی روز جمعه 13 مرداد در بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نشست استان‌های همجوار آذربایجان‌غربی در ارومیه برای سامان‌دهی عبور زائران از مرز تمرچین برگزار شد و با توجه به گرمای زیاد سایر مرزها و هماهنگی با طرف عراقی، تمرچین فعال‌تر خواهد شد.

وزیر کشور اضافه کرد: با توجه به گرمای زیاد در مرزهای دیگر و مساله بُعد مسافت امیدواریم زائران بیشتری از مرز تمرچین عبور کنند و ما هم بتوانیم زمینه ساز سفر بهتری برای آنان باشیم.

او گفت: سال گذشته مردم این منطقه هم اهل تسنن و هم اهل تشیع استقبال بسیار خوبی از زائران اربعین انجام دادند.

وحیدی افزود: با توجه با اوج علاقه مردم این منطقه برای استقبال از زائران اربعین، مساله تردد زوار موجب وحدت و همبستگی بیشتر شده است. آذربایجان غربی از امنیت و آرامش کافی برای تردد زائران اربعین برخوردار است.

وزیر کشور گفت: امسال گذرنامه‌های خاص اربعین برای زوار طراحی شده و در این خصوص هماهنگی لازم با طرف عراقی صورت گرفته است.

او افزود: گذرنامه‌های خاص اربعین مخصوص کسانی است که فاقد گذرنامه هستند و به اربعین مشرف می‌شوند و در تمامی مرزهای شش‌گانه دارای اعتبار هستند.

وزیر کشور گفت: امسال برای تردد زائران از مرز تمرچین پیرانشهر زیرساخت‌های لازم از جمله جاده و حمل و نقل در ۲ طرف مرز مهیا شده است.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.