اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

دیدار مهندس ضرغامی با رییس‌جمهوری پاکستان/ توافق برای ارتقای همکاری‌ها در حوزه گردشگری

دیدار مهندس ضرغامی با رییس‌جمهوری پاکستان/ توافق برای ارتقای همکاری‌ها در حوزه گردشگری

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی با رییس‌جمهوری پاکستان دیدار و طرفین برای تقویت پیوندهای فرهنگی و ارتباطات مردمی به ویژه استفاده از ظرفیت‌های متقابل جهت ارتقای همکاری‌ها در حوزه گردشگری توافق کردند.

به گزارش میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که برای حضور در نشست گردشگری سازمان هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی هشت) به اسلام‌آباد سفر کرده است امروز با عارف علوی رئیس‌جمهوری پاکستان دیدار کرد.

علوی و ضرغامی در این دیدار خواستار تقویت پیوندهای مردمی و فرهنگی میان دو کشور شده و همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیری برای ارتقای همکاری‌ها در حوزه گردشگری تاکید کردند.

قدردانی برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به اماکن مقدس

رئیس‌جمهوری پاکستان با ابراز خرسندی از دیدار با هیات ایران گفت: پاکستان برای روابط خود با ایران که مبتنی بر پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی است، ارزش زیادی قائل است.

علوی از اقدامات دولت ایران برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به اماکن مقدس در ایران قدردانی کرد.

در این نشست درباره افزایش پدیده اسلام هراسی در جهان تبادل نظر شد و طرفین خواستار تلاش جمعی برای جلوگیری از چنین حوادثی شدند.

عادی‌سازی روابط تهران و ریاض به سود کل منطقه است

رئیس جمهوری پاکستان با قدردانی از حمایت‌های تهران از اسلام‌آباد در بحث مسائل منطقه‌ای خاطرنشان کرد: دو کشور روابط خوبی دارند و همواره‌ از دیدگاه‌های مشابهی در مقابله با اسلام‌هراسی، حمایت از ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین و کشمیر برخوردارند.

عارف علوی عادی سازی روابط دیپلماتیک ایران و عربستان را به سران دو کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که پیشرفت در روابط تهران-ریاض نه تنها به نفع این دو کشور بلکه به نفع تمام منطقه باشد.

ضرورت افزایش ارتباطات مردمی برای تحکیم بیشتر روابط دو کشور

سید عزت الله ضرغامی نیز در این دیدار گفت: افزایش ارتباطات مردمی برای تحکیم بیشتر روابط دو کشور امری ضروری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین از طرف مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران حادثه تروریستی اخیر در منطقه باجور را به دولت و مردم پاکستان تسلیت گفت.

مهندس ضرغامی همچنین از موضع دولت پاکستان علیه حوادث هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم قدردانی کرد.

در این دیدار رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان نیز حضور داشت.

وزیر میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با هدف شرکت در سومین اجلاس وزرای گردشگری هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به سازمان دی-۸ در پاکستان، به اسلام‌آباد سفر کرده است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.