اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مراکش، تونس و مصر رکوردهای گردشگری را جابه‌جا می‌کنند.

مراکش، تونس و مصر رکوردهای گردشگری را جابه‌جا می‌کنند

مراکش، تونس و مصر در مسیر ثبت یک سال گردشگری رکورددار از نظر درآمد و ورود گردشگران خارجی هستند.

به‌گزارش میراث آریا، کشورهای مراکش، تونس و مصر امسال رکورد درآمد بخش گردشگری و تعداد گردشگران ورودی را خواهند شکست. تمام این کشورها بعد از فروکش‌ کردن همه‌گیری کرونا و برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از آن، به دلیل بالا رفتن تقاضای بازارهای گردشگرفرست به مقاصد مدیترانه‌ای، انتظار دارند رکورد جدید را در آمار گردشگری خود به ثبت برسانند.

با وجود تورم جهانی و افزایش قیمت بلیت به دلیل درگیری‌های اوکراین و روسیه، مصر ۷.۷ میلیون گردشگر در شش ماه اول امسال پذیرفته است که در مقابل ۴.۹ میلیون گردشگر در مدت مشابه سال گذشته، افزایش چشمگیری محسوب می‌شود.

مصر انتظار دارد در مجموع امسال حدود ۱۵ میلیون گردشگر داشته باشد، اگرچه تعداد مسافران اوکراینی و روسی به دلیل درگیری‌ها و تحریم‌ها کاهش یافته است.

در مراکش، ورود گردشگران تا ماه ژوئن به رکورد شش‌ماهه ۶.۵ میلیون گردشگر رسید که نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشت. گردشگری در پنج‌ماهه اول سال 2023، ۴۱ میلیارد درهم در مراکش جریان ارزی داشته است که ۴۲ درصد در مقایسه با سطوح قبل از کرونا، یعنی سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

از سوی دیگر، تونس با وجود کمبود نقدینگی، توانسته است شاهد بهبود شاخص‌های گردشگری باشد، به طوری که آمار گردشگران ورودی برای این کشور در پنج ماه اول امسال به ۳.۲ میلیون نفر رسیده است که ۸۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس داده‌های گردشگری تونس، گردشگران الجزایری و لیبیایی بیشترین رزرو را در این کشور به خود اختصاص داده‌اند.

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.