اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان غیر غایب برای اربعین اعلام شد.

ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان غیر غایب برای اربعین اعلام شد

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان غیر غایب برای زیارت عتبات عالیات در راهپیمایی اربعین حسینی را تشریح کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: همزمان با فرار رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، مشمولان غیرغایب مشتاق به شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی می‌توانند برابر ضوابط و مقررات در این مراسم معنوی شرکت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اضافه کرد: مشمولان غیر غایب، دانش‌آموز، دانشجو و طلاب حوزه‌های علمیه دارای معافیت تحصیلی در ماه‌های محرم و صفر یعنی از ابتدای مرداد تا ۲۵ شهریور ماه می‌توانند بدون نیاز به سپردن وثیقه و به صورت اینترنتی از طریق سامانه sakha.epolice.ir  مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

سردار مهری افزود: همچنین صدور مجوز خروج از کشور متعهدین خدمت که تعهد آنان در سامانه وظیفه عمومی ثبت و تایید شده، بلامانع است.

او افزود: دارندگان برگ آماده به خدمت بدون غیبت تا ۱۰ روز مانده به تاریخ اعزام می‌توانند به صورت اینترنتی در بازه زمانی تعیین شده از صدور مجوز خروج از کشور بهره‌مند شوند. همچنین فارغ‌التحصیلان بدون برگ آماده به خدمت می‌توانند در مهلت معرفی و در ایام اربعین حسینی مجوز خروج از کشور به مقصد کشور عراق دریافت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا عنوان کرد: دانشجویانی که در مهلت معرفی در حال تحصیل هستند، می‌توانند برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال از مجوز خروج از کشور زیارتی به مقصد کشور عراق استفاده کنند.

او گفت: دارندگان معافیت موقت بدون غیبت کفالت و پزشکی امکان استفاده از مجوز خروج از کشور در ایام مذکور را دارند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.