اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

وزرای کشور ایران و عراق بر همکاری برای تسهیل تردد زوار اربعین تاکید کردند/ عبور 120 زائر در هر دقیقه از مرز خسروی

وزرای کشور ایران و عراق بر همکاری برای تسهیل تردد زوار اربعین تاکید کردند/ عبور 120 زائر در هر دقیقه از مرز خسروی

وزرای کشور ایران و عراق در نشستی مشترک بر افزایش هماهنگی و همکاری جهت تسهیل تردد زوار از مرز خسروی و ۲۴ ساعته شدن فعالیت این مرز در ایام اربعین تاکید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، احمد وحیدی وزیر کشور ایران در حاشیه این نشست که امروز دوشنبه ۹ مرداد در پایانه مرزی خسروی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی گفت: امروز بار سوم است که با وزیر کشور عراق برای تسهیل تردد زوار جلسه برگزار می‌کنیم و در تلاشیم تردد زوار از مرز خسروی با سهولت بیشتری صورت گیرد.

وزیر کشور افزود: در نشست امروز بر همکاری هرچه بیشتر دو کشور برای تسهیل تردد زوار تاکید و مباحث مربوط به حمل و نقل، افزایش گیت‌های مرزی، گذرنامه و …. مطرح شد.

وحیدی گفت: پیش‌بینی ما این است استقبال از مرز خسروی امسال به دو تا سه برابر برسد و باید برای میزبانی روزانه حدود ۱۰۰ هزار زائر اربعین در این مرز آماده شویم.

او افزود: خوشبختانه در این جلسه هماهنگی با وزیر کشور عراق و هیات همراه در سطح بالایی صورت گرفته و به نتایج آن خوش‌بینیم.

عبدالامیر آل‌شمری وزیر کشور عراق نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام امکانات و خدمات کشور و مردم عراق در خدمت زوار امام حسین(ع) قرار می‌گیرد، گفت: این امکانات در حوزه های مختلف حمل و نقل، درمان و … ارائه می‌شود.

او با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی در اربعین امسال گفت: در همین راستا گیت های ورودی زوار در این مرز به ۱۲۰ گیت افزایش یافته و با احتساب این افزایش، در اربعین امسال در هر دقیقه ۱۲۰ زائر را از مرز خسروی عبور می‌دهیم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.