اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

دبی مُهر گردشگری پایدار را برای معرفی پایدارترین هتل‌های شهر راه‌اندازی می‌کند.

دبی مُهر گردشگری پایدار را برای معرفی پایدارترین هتل‌های شهر راه‌اندازی می‌کند

دبی مهر تاییدی را برای هتل‌ها راه‌اندازی کرده است تا نشان دهد که کدام هتل‌ها به بهترین شیوه‌های پایدار گردشگری پایبند هستند.

به‌گزارش میراث آریا، مؤسسات و هتل‌ها باید ۱۹ شرط پایداری را برآورده کنند تا از طرف وزارت اقتصاد و گردشگری، مُهر گردشگری پایدار دبی اعطا شود. بهره‌وری انرژی و آب، مدیریت پسماند و آموزش و مشارکت کارکنان از جمله این شرایط هستند. فرآیند اعتباربخشی توسط کمیته‌ای از متخصصان ارشد صنعت مستقل نظارت خواهد شد و بر اساس بهترین شیوه‌های جهانی خواهد بود.

برای این مهرها، جوایز طلا، نقره و برنز هم در نظر گرفته شده است. فرایند معرفی نامزدها از ۳ آگوست آغاز می‌شود و در ۳۱ آگوست به پایان می‌رسد.

یوسف لوتاه، سرپرست اجرایی استراتژی و عملکرد شرکت در بخش گردشگری، گفت: مهر گردشگری پایدار معیاری برای برتری در مسئولیت زیست‌محیطی هتل‌ها و تاسیسات گردشگری خواهد بود.

او در ادامه گفت: ما به دقت مجموعه‌ای از معیارهای استاندارد بالا را انتخاب کرده‌ایم که به هتل‌هایی که در شیوه‌های پایدار مشارکت دارند، پاداش می‌دهد. با شناخت این مؤسسات نمونه، ما دیگران را تشویق می‌کنیم که از این روند پیروی کنند و از ابتکارات مختلف برای ارتقای پایداری استقبال کنند که نه تنها به سود کسب‌وکارشان است، بلکه به رفاه جمعی شهر ما و جهان در کل کمک می‌کند.

لوتاه افزود: با حمایت از کسب و کارها و تشویق آن‌ها به اتخاذ شیوه‌های دوستدار محیط‌ زیست و کاهش رد پای کربن آن‌ها، ما نه تنها از محیط زیست محافظت می‌کنیم بلکه رشد پایدار را نیز ارتقا می‌دهیم.

بر اساس گزارشی که در این ماه منتشر شد، دو سوم مسافران در انتخاب تعطیلات تفریحی، پایداری را عامل مهمی می‌دانند.  در این گزارش آمده است که ۶۶ درصد از گردشگران مایل به پرداخت هزینه اضافی برای پیشنهادات پایدارتر هستند و ۵۷ درصد یک مقصد تعطیلات را بر اساس ملاحظات پایداری به دیگران هم توصیه می‌کنند.

در اوایل سال جاری، وزارت اقتصاد و گردشگری امارات ماشین حساب کربن خود را مجددا راه‌اندازی کرد، ابزاری که رد پای کربن بخش مهمان‌نوازی این کشور را محاسبه می‌کند. این کار در واقع بخشی از تلاش‌ها برای کمک به امارات متحده عربی برای دستیابی به هدف نهایی آنها، یعنی صفر کردن تولید کربن است.  این ابزار برای ردیابی داده‌های زنده و آنلاین مربوط به انتشار کربن بازسازی شده است و به هتل‌ها اجازه می‌داد مصرف انرژی خود را به طور موثر مدیریت کنند.

این وزارتخانه همچنین پویش «دبی کن» (DUBAI CAN) را در فوریه سال گذشته راه‌اندازی کرد که استفاده از بطری‌های قابل استفاده مجدد را ترویج می‌کند و مردم را تشویق می‌کند تا در یکی از ۵۰ شیر آب نصب شده در مکان‌های مختلف، از جمله پارک‌های عمومی، سواحل و جاذبه‌های توریستی، بطری‌های تجدیدپذیر خود را دوباره پر کنند. «دبی کن» از زمان راه اندازی خود، استفاده از معادل بیش از ۱۰ میلیون بطری پلاستیکی یکبار مصرف ۵۰۰ میلی لیتری را کاهش داده است.

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.