اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

آتش‌سوزی جزیره رودس یونان گردشگران را فراری داد.

آتش‌سوزی جزیره رودس یونان گردشگران را فراری داد

آتش‌سوزی‌های جزیره رودس بزرگ‌ترین عملیات تخلیه یونان را در واکنش به آتش‌سوزی که شش روز است ادامه دارد، آغاز کرده است.

به گزارش میراث آریا، این بزرگترین تخلیه ناشی از آتش‌سوزی در یونان است. آتش‌سوزی جنگلی که شش روز است در جزیره رودس یونان بیداد کرده و هزاران گردشگر و ساکنان جزیره را مجبور کرده است که روز یکشنبه پس از تخلیه روستاها و استراحتگاه‌های ساحلی به مدارس و استادیوم‌های سرپوشیده پناه ببرند.

کنستانتیا دیموگلیدو، سخنگوی پلیس یونان گفت: ما مجبور شدیم یک منطقه ۳۰ هزار نفری را تخلیه کنیم. خدا را شکر همه چیز به آرامی پیش رفت و همه، به ویژه گردشگران، دستورالعمل‌های ما را به خوبی دنبال کردند.

کشتی‌های گارد ساحلی و ده‌ها قایق خصوصی بیش از 2 هزار گردشگر را روز شنبه پس از شعله‌ور شدن آتش‌سوزی توسط بادهای شدید و شعله‌ور شدن مجدد در امتداد بخش جنوب شرقی جزیره که به خاطر سواحل و ویرانه‌های باستانی‌اش نزد گردشگران محبوب است، از سواحل تخلیه کردند.

بسیاری از گردشگران نیز هتل‌های خود را با رسیدن شعله‌های آتش به روستاهای ساحلی کیوتاری، گنادی، پفکی، لیندوس، لاردوس و کالاتوس ترک کردند. گروه‌های بزرگی نیز در خیابان‌ها در زیر آسمان قرمز و پر از دود جمع شده بودند و منتظر بودند تا به مکان امن منتقل شوند.

تاناسیس ویرینیس، معاون شهردار رودس، روز یکشنبه گفت: ما بین ۴ هزار تا ۵ هزار نفر در حال حاضر در ساختارهای مختلف اسکان داده‌ایم. به علاوه، در کل ۱۹ هزار نفر نیز از خانه‌ها و هتل‌های خود نقل مکان کرده‌اند.

شرکت مسافرتی عظیمِTui  روز یکشنبه اعلام کرد که تمام پروازهای مسافری ورودی خود به جزیره رودس یونان را به حالت تعلیق در می‌آورد.

همچنین، لیندا یونچیک، سخنگوی Tui، گفت: تا روز سه‌شنبه، هیچ گردشگر جدیدی توسط این شرکت آلمانی به جزیره منتقل نخواهد شد.

او افزود: هواپیماهای خالی همچنان برای کمک به تخلیه هزاران گردشگر آسیب‌دیده در حال پرواز هستند.

حفاظت مدنی درباره خطر بسیار بالای آتش‌سوزی‌های جنگلی در روز یکشنبه در تقریبا نیمی از یونان، جایی که انتظار می‌رفت دمای هوا به ۴۵ درجه سانتیگراد برسد، هشدار داده است. موج گرما در سراسر اروپای جنوبی و بسیاری از نقاط جهان ممکن است تا ماه اوت ادامه داشته باشد.

آتش‌سوزی‌ها در یونان رایج است، اما تابستان‌های گرم‌تر، خشک‌تر و بادخیزتر در سال‌های اخیر باعث افزایش بیش از پیشِ آن‌ها شده است. یکی از مشاوران سازمان جهانی هواشناسی (WMO) روز شنبه گفت: تغییرات آب و هوایی به معنای افزایش موج گرما است.

یوانیس آرتوپویوس سخنگوی آتش‌نشانی نیز گفت: در رودس، افراد تخلیه شده از جمله ساکنان روستاها در هتل‌ها، استادیوم‌های سرپوشیده، مراکز کنفرانس و ساختمان‌های مدرسه اسکان داده شدند.

او گفت: به آنها غذا، آب و کمک‌های پزشکی ارائه شده است. همچنین، وزارت خارجه یونان به خارجی‌هایی که می‌خواهند کشور را ترک کنند در فرودگاه رودس کمک خواهد کرد.

آتش‌نشانان با پشتیبانی هواپیماهای آب‌پاش، روز یکشنبه در سه جبهه جنگیدند و برای جلوگیری از گسترش شعله‌های آتش به جنگل‌های انبوه یا تهدید مناطق مسکونی بیشتر، سدهایی برای جلوگیری از پیشروی آتش ایجاد کردند.

از زمان وقوع آتش‌سوزی در یک منطقه کوهستانی در روز سه‌شنبه هفته گذشته، بخش‌هایی از جنگل و چندین ساختمان در یونان به کام آتش کشیده شده است.

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.