اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

گردشگری برای توسعه پایدار در کانون توجه سازمان ملل متحد

گردشگری برای توسعه پایدار در کانون توجه سازمان ملل متحد

این هفته مقر سازمان ملل متحد روی موضوع گردشگری تمرکز خواهد کرد تا بر موقعیت منحصر به فرد این بخش برای تسریع پیشرفت به سوی اهداف توسعه پایدار (SDGs) تاکید شود.

به گزارش میراث آریا، سازمان جهانی گردشگری به همراه وزارت گردشگری و ورزش جمهوری کرواسی و با حمایت وزارت گردشگری هند و رئیس کارگروه گردشگری G۲۰، گردشگری را در دستور کار سازمان ملل قرار داد تا رهبران بخش دولتی و خصوصی را برای میزگرد سطح بالا در رویداد جانبی رسمی با موضوع «پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در گردشگری» دور هم جمع کند. این رویداد در روز جمعه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه ۱۴۰۲) در چارچوب مجمع سیاسی سطح عالی سازمان ملل در مورد توسعه پایدار برگزار شد.

این رویداد سطح بالا، کار سازمان جهانی گردشگری را در تبدیل گردشگری به ستون کلیدی توسعه پایدار، به ویژه از طریق افزایش مشارکت‌های دولتی و خصوصی، بیشتر خواهد کرد. سازمان جهانی گردشگری همراه با شرکای خود در نیویورک، اقدامات زیر را انجام داد:

  • ارائه درک بهتری از اهداف توسعه پایدار از منظر گردشگری و الهام‌بخشی برای اقدامات بیشتر در بین سهامداران دولت و بخش خصوصی.
  • ارائه نقشه راه گوا برای گردشگری به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار که تحت ریاست G۲۰ هند توسعه یافته است.
  • افزایش آگاهی در مورد یک توسعه حیاتی که قدرت داده‌ها را با ایجاد اجماع جهانی برای داده‌های هماهنگ در مورد عملکرد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی گردشگری در سطوح بین‌المللی، ملی و مقصدی بسیج می‌کند (چارچوب آماری آتی برای اندازه‌گیری پایداری گردشگری (MST)).
  • طرح‌ریزی و معرفی مزایایی که بخش خصوصی می‌تواند برای توسعه چارچوب هماهنگ زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) برای کسب و کارهای گردشگری به ارمغان بیاورد.
  • به‌اشتراک‌گذاری نکات کلیدی پروژه «دستیابی به اهداف توسعه پایدار از طریق گردشگری: مجموعه ابزار شاخص‌های پروژه‌ها (TIPS)» که اخیرا راه‌اندازی شده است و با مشارکت آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) به‌عنوان منبعی جامع برای راهنمایی کاربران در همسویی پروژه‌های توسعه گردشگری با SDGs برگزار می‌شود.

برقراری ارتباط بین ذی‌نفعان اصلی حوزه

رویداد جانبی فروم با هدف الهام بخشیدن به اقدامات مشترک بین بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی برای بخش گردشگری برگزار شده است تا دستیابی به پایداری واقعی با تمرکز بر جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در گردشگری و همچنین حاکمیت فراهم شود. جلسات بحث و تبادل نظری هم با کمک رهبران بخش دولتی، خصوصی و دانشگاهی از مناطق مختلف جهانی و همچنین شخصیت‌های کلیدی از درون سازمان ملل برگزار می‌شود.

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.