اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

گردشگری محرک اصلی رشد اقتصادی قزاقستان خواهد شد.

گردشگری محرک اصلی رشد اقتصادی قزاقستان خواهد شد

قزاقستان با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، گردشگری را در اولویت محرک‌های رشد اقتصادی خود قرار می‌دهد و قرار است درآمد این بخش به بیش از ۱۳ میلیارد دلار برسد.

به‌گزارش میراث آریا، آسخات اورالوف، وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان در مصاحبه‌ای اشاره کرد که قزاقستان مفهوم توسعه گردشگری ۲۰۲۳-۲۰۲۹ را پذیرفته است تا گردشگری را در اولویت توسعه اقتصادی کشور قرار دهد.

اورالوف در ادامه مسیرها و چشم‌اندازهای اصلی برای پیشرفت گردشگری کشور، ارتقای مقاصد گردشگری، توسعه زیرساخت‌ها و بهبود خدمات را نیز تشریح کرد.

هدف از این اقدامات افزایش تعداد گردشگران داخلی به ۱۱میلیون نفر و گردشگران ورودی به ۴میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ است.

این وزارتخانه قصد دارد تا ۸۰۰هزار نفر را در بخش گردشگری استخدام کند و سهم ارزش افزوده ناخالص در این صنعت را تا ۱۳.۶میلیارد دلار افزایش دهد.

اورالوف گفت: قرار است رشد سرمایه‌گذاری در خدمات اقامتی و غذایی تا ۵۸۹.۳میلیون دلار افزایش یابد.

او افزود: سامانه اطلاعاتی eQonaq کنترل مهاجرت را تسهیل می‌کند و اطلاعات جابجایی گردشگران را در اختیار بخش‌های مختلف سازمان اورژانس قرار می‌دهد تا از انجام به موقع مأموریت‌های جست‌وجو و نجات و ارائه کمک‌های پزشکی یا تخلیه در صورت نیاز اطمینان حاصل شود.

قزاقستان در نظر دارد یک ارزیابی رتبه‌بندی ملی مناطق را برای ارزیابی اثربخشی سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری معرفی کند. این رتبه‌بندی مناطق کلیدی و ۵۰ مقصد برتر کشور را پوشش می‌دهد.

این وزارتخانه همچنین استانداردی را برای علامت‌گذاری مسیرهای گردشگری در سرتاسر قزاقستان با توجه به پیچیدگی آن‌ها و متناسب با تجربه پیاده‌روی گردشگران اتخاذ خواهد کرد. نصب تابلوها، بیلبوردهای اطلاعاتی و غرفه‌ها به گردشگران در جهت‌یابی و جلوگیری از پیاده‌روی‌های خطرناک کمک می‌کند.

این کشور همچنین قصد دارد صنایع‌دستی خود را ترویج کند و شبکه‌هایی از غرفه‌های نمایشگاهی، محل پارک‌های تریلر و دهکده‌های قومی را در امتداد محبوب‌ترین مسیرهای خودرو ایجاد کند.

همچنین برای تحریک گردشگری داخلی، قزاقستان طرح بازگشت وجه نقد توریستی را همراه با برنامه فعلی Kids Go Free (بچه‌ها رایگان سفر می‌کنند) معرفی می‌کند که به عنوان بخشی از یک بسته تور داخلی، بلیت‌های رایگان را برای کودکان ۲ تا ۱۷ ساله ارائه می‌دهد.

اورالوف در انتها گفت: قراقستان همچنین برای تسهیل انواع گردشگری از جمله فرهنگی، آموزشی، گردشگری کشاورزی، اجتماعی، پزشکی، زیست محیطی، تجاری و جوانان تلاش خواهد کرد و برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.