اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی در بازدید از منطقه ویژه گردشگری دریاچه اوان:

رعایت دیپلماسی گردشگری می‌تواند پیشران توسعه و آبادانی باشد.

رعایت دیپلماسی گردشگری می‌تواند پیشران توسعه و آبادانی باشد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رعایت دیپلماسی گردشگری می‌تواند، پیشران توسعه و آبادانی باشد و معتقدم هرجا که در تسهیل تبادل گردشگر قوی عمل کرده‌ایم، اصول دیپلماسی گردشگری رعایت شده است.

به گزارش میراث آریا، سیدعزت الله ضرغامی سه شنبه ۲۰ تیرماه در بازدید از منطقه ویژه گردشگری دریاچه اوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل ما در گردشگری عدم زیرساخت لازم برای خدمات رفاهی است.

وی با بیان اینکه اوان باید به یک مقصد گردشگری‌ تبدیل شود، خاطرنشان کرد: حفظ محیط‌زیست، لازمه توسعه گردشگری این منطقه است. اقدامات و تمهیدات صورت گرفته در این منطقه قابل تحسین است اما باتوجه به ظرفیت‌های این دریاچه بکر، خدمات رفاهی آن کافی نیست.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: این منطقه ویژه گردشگری، نیازمند یک طرح جامع گردشگری است که لازم است بررسی آن در استان قزوین با جدیت پیگیری شود.

وی‌ تصریح کرد: مردمی که به دریاچه اوان می‌آیند باید از نظر حفظ محیط‌زیست آموزش ببینند. زباله‌های مردمی، آفت فضاهای گردشگری‌ طبیعی هستند، لذا باید شرایط در این منطقه به گونه‌ای مهیا شود که محیط زیست کمترین آسیب را ببیند.

او در پایان سخنان خود به دیپلماسی عمومی گردشگری، اشاره کرد و افزود: رعایت دیپلماسی گردشگری می‌تواند، پیشران توسعه و آبادانی باشد و معتقدم هرجا که در تسهیل تبادل گردشگر قوی عمل کرده‌ایم، اصول دیپلماسی گردشگری رعایت شده است.

اوان، بزرگترین و زیباترین دریاچه در منطقه قزوین، که به فاصله ۷۵ کیلومتری شمال شرقی شهر قزوین قرار دارد. طول آن در طویل ترین قسمت ۳۲۵ متر و عرض آن ۲۷۵ متر و عمق آن از یک تا ۵/۷ متر در نوسان است. آب دریاچه از طریق چشمه‌های کف دریاچه و نزولات آسمانی تامین می‌شود و غلیان دائمی آن باعث صافی و زلالی آب دریاچه شده است. از سرریز آب دریاچه نیز رود کوچکی تشکیل می‌شود که آب آن مورد استفاده کشاورزان روستاهای «کوشک» و «آیین» است. در تابستان این دریاچه محل ماهی‌گیری، آب تنی و قایق سواری و در پائیز مامن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز، مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی‌رانی است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.