اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سریال محبوب ایرلندی، بهانه‌ای برای جذب گردشگر

سریال محبوب ایرلندی، بهانه‌ای برای جذب گردشگر

نمایشگاه جدیدی در موزه تاور در شهر دِری در ایرلند، گنجینه‌ای از اقلام اصلی از سریال محبوب Derry Girls را به نمایش خواهد گذاشت که انتظار می‌رود برای ۱۲ ماه آینده به یک جاذبه گردشگری بزرگ تبدیل شود.

به گزارش میراث آریا، این نمایشگاه که قرار است در ۳ جولای افتتاح شود، شامل اقلام و المان‌هایی مشخص از سریال دختران دری (Derry Girls) است، مانند دفترچه خاطرات ارین، ژاکت‌های سبک دهه ۹۰ با نقش تکه‌های بیکن و سیب‌زمینی، کارت شناسایی شخصیت‌ها و یونیفرم‌های آنها، چیپس‌های خاص سریال و حتی یک کپی از توافقنامه جمعه خوب که در سریال به آن اشاره شده است.

در کنار هر آیتم، نقل قولی از یک قسمت از سریال وجود دارد که زمینه نمایش را مشخص می‌کند و به بینندگان شوخی‌های طنزآمیز که باعث موفقیت این سریال شده است، یادآوری می‌کند.

سریال دختران دری که زندگی چهار دختر نوجوان و یک پسر در شهر دری (یا لندن‌دری) را دنبال می‌کند، ادای احترامی نوستالژیک به بزرگ شدن در ایرلند شمالی است که توسط یک دختر محلی به اسم لیزا مک‌گی بر اساس تجربیات خودش نوشته شده است.

این سریال جوایز تمیز زیادی را هم از آن خود کرده و اخیرا جایزه بفتا را برای لیزا مک‌گی و یکی از بازیگرانش دریافت کرده است. از زمان پخش این سریال در نتفلیکس، مخاطبان جهانی را به خود جلب کرده است، و در تضاد کامل با روزهای تاریک سریال «مشکلات»، این مجموعه گرمی و طنز شهر را در کانون توجه خود قرار داده است.

این نمایشگاه جدیدترین مورد از مجموعه‌ نمایشگاه‌های موضوعی ایرلند است که قصد دارد طرفداران را قادر سازد تا با زندگی دختران دری در شهری که می‌توان آن را ششمین شخصیت اصلی نمایش در نظر گرفت، از نزدیک آشنا شوند.

تعدادی تور متنوع با راهنما، طرفداران را به مکان‌های نمایشی کلیدی مانند خیابان پمپ و گیلدهال در شهر می‌برد. این تورها همچنین گردشگران را به دیدن نقاشی دیواری Derry Girls در خیابان اورچارد که توسط هنرمندان محلی خلق شده است و اکنون یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سلفی گرفتن در شهر است، می‌برند.

یک تور غذایی نوآورانه دخترانه دری هم وجود دارد که شامل مزه کردن غذاهای مورد علاقه شخصیت‌های سریال می‌شود و فرصتی برای امتحان کردن نان و شیرینی‌های نانوایی دوهرتی فراهم می‌کند. چندین رستوران و کافه هم در سطح شهر هستند که غذاها و شیرینی‌های خاص سریال را با تم‌های مرتبط عرضه می‌کنند.

علاوه بر این‌ها، هنگامی که گردشگران در شهر لندن‌دری هستند، می‌توانند از دیوارهای شهر ۴۰۰ساله دیدن کنند و در نمایشگاه دائمی موزه شهر، با تاریخچه این شهر زیبا آشنا شوند.

ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.