اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

صنایع‌دستی مسیری مهم برای رونق گردشگری است/ کم اثر کردن تحریم‌ها با تنوع صنایع‌دستی

صنایع‌دستی مسیری مهم برای رونق گردشگری است/ کم اثر کردن تحریم‌ها با تنوع صنایع‌دستی

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه بخشی از طرح اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی به حمایت از هنرمندان صنایع دستی می‌پردازد، گفت: اگر این طرح که به قانون تبدیل شود بسیاری از مسائل و مشکلات هنرمندان صنایع فرهنگی رفع خواهد شد.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با میراث آریا در مورد حمایت از هنرمندان به ویژه هنرمندان صنایع دستی گفت: وزارت میراث فرهنگی پیشنهادات خود را در قالب حمایت از هنرمندان به کمیسیون فرهنگی ارائه کند، اگر نیاز به اصلاحاتی بود کمیسیون اعمال و با بررسی به قانون تبدیل می‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، افزود: ایران از تنوع قومی مختلفی برخوردار است، تنوع قومیتی بی تردید فرهنگ‌های متفاوتی را در خود جای می‌دهد و همین تنوع فرهنگی، تنوع صنایع دستی را نیز به دنبال دارد این مسئله یک مزیت اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود، صنایع دستی تولید داخل به تحریم‌ها گره نخورده است و این موضوع در حوزه اقتصاد فرهنگ کمک شایانی به دور زدن تحریم‌ها خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: صنایع دستی همیشه در شعاع گردشگری کمرنگ دیده شده است، این صنعت می‌تواند مسیری برای رونق گردشگری داخلی و خارجی باشد، اگر جاذبه‌های طبیعی همچون صنایع دستی را نبینیم بی تردید گردشگری رونق نخواهد داشت.

منتظری در پایان با تاکید بر اینکه توجه به صنایع دستی باید در دستور کار برنامه هفتم توسعه قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: اقتصاد صنایع دستی یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و این صنعت به نوعی رهایی از وابستگی به اقتصاد نفتی محسوب می‌شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.