اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

ضرغامی: از ابتدای دولت تاکنون ۳۰ اثر تاریخی به کشور برگشته است.

ضرغامی: از ابتدای دولت تاکنون ۳۰ اثر تاریخی به کشور برگشته است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، پس از جلسه هیات دولت از بازگشت ۳۰ اثر تاریخی به کشور از ابتدای دولت فعلی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، سید عزت‌الله ضرغامی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۳۰ اثر تاریخی بازگشته است و در همین راستا مجسمه سنگ نگاره ساسانی به کشور بازگشت.

وی در ادامه تاکید کرد: به دنبال دستور رئیس جمهوری و اقدامات خوب دولت در خصوص آزادسازی سواحل که با موفقیت در کشور انجام شد، از جمله وظایف وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تهیه طرح‌های گردشگری سواحل بود که طرح‌های زیادی ارائه و بررسی شد، جمع‌بندی این شد که با توجه به تعدد دستگاه‌های صاحب نظر در حوزه گردشگری باید یک تصمیم گیرنده واحد در بخش گردشگری ایجاد شود.

وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: خوشبختانه در لایحه برنامه توسعه این مشکل حل شد و فرماندهی واحد به وزارت میراث فرهنگی واگذار شد. تشکیل شورایی در هر استان پیش‌بینی شده که بناست استانداران ریاست این شورا و مدیران کل میراث فرهنگی استان‌ها دبیری این شورا بر عهده داشته باشند و میان همه دستگاه‌ها در هر استان، هماهنگی ایجاد کنند. این شورا می‌تواند حرف نهایی را در هر استان زده و مشکلات مطرح در حوزه میراث فرهنگی را رفع کند.

ضرغامی همچین در خصوص بناهای تاریخی فرهنگی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم، این بناها وضعیت خوبی ندارند. بنابراین در معاونت میراث فرهنگی، یک کارگروه ویژه ایجاد کردیم تا نظارت بر ابنیه تاریخی را بر عهده گرفته و به دستگاه‌های مستقر در آنها تذکر بدهد تا بر اساس قوانین موجود موظف به نگهداری و بازسازی ابنیه تاریخی با منابع خودشان باشند. دستگاه‌ها فکر می‌کنند باید با اعتبارات میراث اقدام به بازسازی کنند در حالی که اینگونه نیست و باید با منابع خود ابنیه تاریخی را بازسازی کنند.

وزیر میراث فرهنگی درباره اشیای تاریخی که به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده بیان کرد: این موضوع یک استراتژی در وزارت میراث فرهنگی است و آن را پیگیری می‌کنیم. در نشست سال گذشته که در عراق برگزار شد و ۱۰ کشور صاحب تمدن در آن حضور داشتند، پیشنهادی مطرح کردم و تصویب شد اشیای تاریخی کشورها که به صورت غیرقانونی خارج شده باید با فوریت به این کشورها برگردانده شود.

خرداد امسال ۵۵۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شد

ضرغامی درباره آمار ورود گردشگر به کشور در خرداد امسال گفت: علی رغم اغتشاشات سال گذشته اتفاق خوبی که رخ داد این بود که در دو ماه اول سال گذشته که قبل از اغتشاشات بود، افزایش ۵۵ درصدی گردشگر به کشور داشتیم. در خرداد امسال ۵۵۰ هزار گردشگر وارد کشور شد حال آنکه در دو ماه نخست امسال روی هم رفته ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی به ایران آمد. هرچند که برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه اعلام کردند سفر به ایران ممنوع است و تمام تلاش خود را کردند که گردشگر به ایران نیاید. حال خود فرانسه گرفتار این مسئله شده است و مکروا و مکر الله خود مکرون است و کشورشان گرفتار آشوب آتش سوزی و غارت شده است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.