اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

عزیمت بیش از 17 هزار زائر از مرز چذابه برای مراسم روز عرفه

عزیمت بیش از 17 هزار زائر از مرز چذابه برای مراسم روز عرفه

فرماندار شهرستان دشت‌آزادگان با بیان این‌که مرز بین‌المللی چذابه به صورت شبانه‌روزی و تمام‌وقت برای تردد زائران عتبات عالیات فعال است از اعزام بیش از 17هزار زائر از مرز چذابه برای شرکت در مراسم روز عرفه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حمید سیلاوی گفت: تردد زائران عتبات عالیات و گردشگران و زائران عراقی بدون هیچ‌گونه محدودیتی و فقط با داشتن گذرنامه معتبر ادامه دارد و ترددها با وجود افزایش زائران، روان است.

فرماندار دشت‌آزادگان با اشاره به روند افزایشی عزیمت زائران حرم امام حسین(ع) برای شرکت در مراسم دعای عرفه اظهار داشت: در هفته نخست تیرماه بیش از ۱۷هزار زائر از مرز چذابه به شهرهای مقدس عراق به خصوص کربلای معلا عزیمت کردند.

او به تداوم خدمات‌دهی به زوار تا عید غدیر خم در پایانه مرزی چذابه اشاره کرد و افزود: موکب‌ها تا بازگشت زائران به وطن و روز عید غدیر به کار خود ادامه می‌دهند.

سیلاوی اضافه کرد: با هماهنگی با طرف عراقی، وسایل حمل‌ونقل زائران برای انتقال آن‌ها از مرز چذابه فراهم شده و در مرز چذابه نیز وسایل حمل و نقل به اندازه کافی تدارک دیده شده است.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر که عزیمت زائران به کربلای معلی برای حضور در مراسم دعای عرفه از مرز بین‌المللی چذابه افزایش یافته بود، هماهنگی بین‌بخشی خوبی انجام شد و مشکل خاصی بروز پیدا نکرد.

دو مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از مبادی‌ تردد زائران اربعین حسینی هستند و همه ساله هزاران نفر برای عزیمت به کشور عراق در این ایام از این دو مرز عبور می‌کنند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.