اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

معاون گردشگری کشور خبر داد:

طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری در راه مجلس

طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری در راه مجلس

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به‌زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی،علی اصغر شالبافیان جمعه نهم تیرماه 1402 در جلسه با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مشهد با بیان این مطلب افزود: مشکلاتی که اکنون در حوزه گردشگری با آن مواجهیم به این دلیل است که یک قانون مستقل برای این حوزه نداریم.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: قانونی در سال 1368 با توجه به اقتضای آن زمان تصویب شده که اکنون دیگر این قانون پاسخگوی حوزه گردشگری نیست.

شالبافیان با اشاره به قانون مانع‌زدایی از صنعت برق یادآور شد: این قانون برای  مصرف‌کننده‌ها ضرایبی تعیین کرده که درآمد بالایی دارند اما درآمد هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی قابل مقایسه نیست.

او افزود: باید تعرفه‌ای خاص برای حامل‌های انرژی تاسیسات گردشگری در نظر گرفته شود و مشخص باشد که تا چند سال این تعرفه‌ها به چه میزان خواهد بود که در محاسبات سرمایه‌گذاری لحاظ شود.

شالبافیان حمل و نقل را از دیگر چالش‌های حوزه گردشگری عنوان کرد که با محدودیت مواجه است و گفت: در صورتی که واردات تجهیزات و وسایل نقلیه گردشگری از معافیت ورودی برخوردار شود، این محدودیت‌ها برداشته و حمل و نقل گردشگری سامان خواهد یافت.

معاون گردشگری کشور با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه اظهار کرد: تاسیسات گردشگری 5 سال معافیت مالیاتی داشتند که دو سال به دلیل کرونا و یک سال نیز به دلیل نبود آئین‌نامه و دستورالعمل از دست رفت.

او ادامه داد: این معافیت و قوانین رفع موانع تولید به همت نمایندگان در راستای حمایت از صنعت گردشگری استمرار پیدا کند.

شالبافیان تصریح کرد: بندی که مربوط به بیمه راهنمایان گردشگری در قانون بودجه سال 1400 و 1401 وجود داشت در قانون بودجه سال 1402 نیامده است و این قشر تاثیرگذار در رشد و توسعه گردشگری را دچار چالش کرده است.

شالبافیان به همت و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات و محدودیت‌های ارزی برای صادرکنندگان صنایع‌دستی اشاره و تصریح کرد:  طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری توسط آقای نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم  مشهد و کلات با همراهی دیگر نمایندگان ارائه ‌می‌شود که امیدواریم با تصویب این طرح گام مهمی در زمینه رشد و رونق گردشگری برداریم.

در ابتدای این جلسه فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظرات خود را بیان کردند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.