اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان:

برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نیاز گردشگری اصفهان است.

برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نیاز گردشگری اصفهان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بر لزوم برنامه‌ریزی فرهنگی برای اوقات فراغت گردشگران در ایام سفر به استان اصفهان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، نشست تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان امروز 7 تیرماه با حضور مهران زینلیان معاون امور عمرانی استاندار و جانشین ستاد سفر استان ،علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر استان وروسای کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان در تالار سرای عطار اصفهان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با ایراد سخنانی گفت:اصفهان یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر کشور بوده و سابقه زیادی در خدمات‌رسانی بهینه به گردشگران دارد،بااین‌حال یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف فعالیت‌های ستاد سفر استان اصفهان در گذشته، جزیره‌ای عمل کردن نهادهایی است که در امر خدمات‌رسانی به گردشگران به‌ویژه تا پیش از ایام شیوع کرونا فعالیت می‌کردند.

ایزدی تصریح کرد:با تدابیر به‌عمل‌آمده به‌ویژه از زمستان 1400 و پایان نسبی فراگیری کرونا، تلاش شد تا با ایجاد همگرایی و همدلی میان همه نهادهای مؤثر در مقوله سفر،خدمات بهتری به گردشگران داده شود که نماد بارز آن خدمات‌رسانی یکپارچه نزدیک به ده هزار نفر نوروزیان بی نوروز در قالب 13 کمیته در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سفر در اصفهان بدین گونه است که اصفهان برخلاف بسیاری از مقاصد سفر در کشور در دو برهه زمانی رفت‌وبرگشت گردشگران مقصد سفر است، لذا امروز باید تلاش کنیم تا از حضور گردشگران در اصفهان بیشترین بهره را در راستای توسعه اقتصادی همه مناطق استان در قالب اقتصاد فرهنگی ببریم.

ایزدی در همین خصوص خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصفهان در مرکز کشور واقع‌شده و بسیاری از مسیرهای مواصلاتی کشور از آن می‌گذرد مقصد رفت‌وبرگشت بسیاری از گردشگران داخلی به‌ویژه در ایام نوروز است با این وصف باید تلاش کنیم ضمن توسعه متوازن گردشگری در تمامی مناطق استان،شرایطی را فراهم آوریم تا برای پر کردن اوقات فراغت گردشگران و به‌تبع آن بهره‌مندی اقتصادی مردم مناطق مختلف استان کوشش کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بیان کرد: معتقدیم گردشگر نباید در جاذبه‌ها و آثار تاریخی به حال خود رها شود،لذا باید تلاش کنیم تا برای اوقات فراغت گردشگران حتی برای یک ساعت برنامه‌ریزی کنیم، امری که تاکنون در ستاد سفر استان اصفهان مغفول مانده است، لذا هرگونه برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت گردشگران به افزایش ماندگاری گردشگران در مقاصد سفر و به‌تبع آن توسعه اقتصاد فرهنگی جای‌جای استان اصفهان منجر می‌شود. امری که امروزه بیش از هرزمان دیگر برای توسعه گردشگری استان اصفهان برمبنای گردشگری نیاز است.

در ادامه این نشست از تلاش‌های کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان، فرمانداران و شهرداران استان اصفهان با حضور معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تجلیل به عمل آمد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.