اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

تعطیلات خانوادگی پپ گواردیولا صنعت گردشگری مصر را رونق می‌بخشد.

تعطیلات خانوادگی پپ گواردیولا صنعت گردشگری مصر را رونق می‌بخشد

پپ گواردیولا، مربی لیگ برتر انگلیس و قهرمان فوتبال اروپا، منچسترسیتی، تعطیلات تابستانی خود را در مصر به همراه خانواده خود سپری می‌کند، سفری که انتظار می‌رود رونق قابل توجهی به صنعت گردشگری این کشور بدهد.

به‌گزارش میراث آریا، پپ گواردیولا، مربی لیگ برتر انگلیس و قهرمان فوتبال اروپا، منچسترسیتی، در حال گذراندن تعطیلات تابستانی در مصر به همراه خانواده‌اش است. انتظار می‌رود این سفر رونق چشمگیری به صنعت گردشگری این کشور بدهد.

پپ گواردیولا در سفر تفریحی‌اش به مصر از اشیای موزه‌های مصر و اهرام جیزه بازدید می‌کند و یک سفر دریایی در رود نیل را نیز تجربه خواهد کرد. گواردیولا دو روز را در قاهره خواهد گذراند و پس از آن شش روز را به گشت و گذار در اقصر و اسوان مشغول خواهد شد.

عمرو القادی، مدیر عامل اداره کل توسعه گردشگری مصر، گفت: فرودگاه بین‌المللی قاهره عصر پنجشنبه بی‌سر و صدا از مربی مشهور اسپانیایی و خانواده‌اش استقبال کرد. بازدید چنین فرد برجسته‌ای از کشور ما تأثیر قابل توجهی بر بازارهای گردشگری بین‌المللی مورد هدف مصر خواهد داشت.

او گفت: این بازارهای بین‌المللی شامل بازار اسپانیا می‌شود که شاهد رشد قوی در گردشگری ورودی در نیمه اول سال جاری بوده است.

نسرین عثمانلی، مدیر دفاتر اداره عمومی مصر برای ترویج گردشگری، نیز یکی از اعضای کمیته استقبال در فرودگاه بین‌المللی قاهره بود.

عثمانلی گفت: چند نفر از اعضای دفترم هم در خوشامدگویی به مربی مشهور بین‌المللی به من پیوستند. ما با گل، سوغات و اقلام تبلیغاتی درباره مکان‌های گردشگری و باستانی مصر از او استقبال کردیم.

گواردیولا سفر هشت‌روزه خود را در قاهره آغاز کرد و سفر او به ابوسیمبل در استان اسوان پایان خواهد یافت.

مدیر دفاتر اداره عمومی مصر برای ترویج گردشگری ادامه داد: گواردیولا و خانواده‌اش برای صرف ناهار در هتلی مشرف به اهرام جیزه دعوت شده بودند. همچنین ماکتی از ماسک پادشاه توت عنخ آمون به عنوان یادگاری به آن‌ها هدیه داده شد.

این خانواده همچنین در حال برنامه‌ریزی سفر دریایی نیل از اقصر به اسوان هستند، در حالی که دیدار آن‌ها با سفر به معبد مشهور ابو سیمبل در اسوان به اوج خود می‌رسد.

هنگامی که گواردیولا در قاهره بود، از موزه ملی تمدن در فسطات بازدید کرد و از مجموعه چشمگیر آثار باستانی موزه که نشان دهنده تمدن مصر است، شگفت‌زده شد.

احمد عفت، کارشناس گردشگری و باستان‌شناسی گفت : گواردیولا در این سفر به مصر، از ارگ صلاح‌الدین ایوبی نیز بازدید کرد. گواردیولا مسجد محمدعلی و گنبدها و مناره‌های باشکوه آن را یک شاهکار معماری واقعی عنوان کرد.

صلاح آتریس، مالک شرکتی که سفر گواردیولا را سازماندهی کرد، بر تأثیر قابل توجه دیدار او تأکید کرد.

آتریس گفت: گواردیولا برای تعطیلات تابستانی خود از چندین کشور پیشنهاد داشت، اما او در نهایت مصر را به عنوان مقصد خود انتخاب کرد. سفر این مربی مشهور به بازار گردشگری مصر کمک خواهد کرد.

گواردیولا در سطح بین‌المللی مشهور است و میلیون‌ها دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد. سفر او به مصر احتمالا باعث بیشتر دیده شدنِ این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری خواهد شد.

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.