اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

اندونزی برای تشویق گردشگری باکیفیت ویزای طلایی ارائه می‌دهد.

اندونزی برای تشویق گردشگری باکیفیت ویزای طلایی ارائه می‌دهد

به‌گزارش میراث آریا، وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی، ساندیاگا اونو، تایید کرده است که اعضای کابینه ملی و رئیس جمهور جوکو ویدودو در حال بحث در مورد اعطای تسهیلات جدید ویزا هستند که به اتباع خارجی «باکیفیت» اجازه می‌دهد برای مدت طولانی در اندونزی اقامت کنند.

ساندیاگا در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: «ما به تازگی با رئیس جمهور و وزیر در مورد اینکه چگونه سیاست جدیدی را برای تشویق گردشگران باکیفیت به اقامتِ طولانی‌تر و بهره‌مند کردن مردم اندونزی از منافع اقتصادی بیشتر اتخاذ خواهیم کرد، گفتگو کردیم.»

ساندیاگا توضیح داد که سیاست جدید به عنوان «ویزای طلایی» وارد فاز اجرایی خواهد شد. در حالی که جزئیات کامل این طرح در حال نهایی شدن است و چند هفته دیگر اعلام خواهد شد، انتظار می‌رود ویزای جدید اقامت طولانی مدت ۵ تا ۱۰ساله را برای گردشگرانِ خاص فراهم کند.

«ویزای طلایی» در واقع سطحِ بالاتری از «ویزای خانه دوم» است و آن را تکمیل می‌کند، طرحی که با استقبال عمومی ضعیف در سال ۲۰۲۲ اعلام شد. «ویزای خانه دوم» در حال حاضر به مدت ۵ تا ۱۰ سال به کسانی داده می‌شود که مایلند اندونزی را خانه دوم خود بدانند و در عین حال به این کشور کمک مالی کنند. «ویزای طلایی» در دسترس خارجیانِ با‌استعدادی است که در حوزه‌های فناوری دیجیتال، سلامت و سرمایه‌گذاری مشغول به کار هستند و بخشی از تمایل دولت برای تقویت کارآفرینی دیجیتال محسوب می‌شود.

از نظر طرفداران این طرح، «ویزای طلایی» اقامت طولانی‌مدت خارجی‌ها را که نه تنها در ملک بلکه در شرکت‌های اشتغال‌زا سرمایه‌گذاری می‌کنند، تسهیل می‌کند.

وزیر گردشگری اندونزی در این راستا گفت: هدف اصلی «ویزای طلایی»، افرادِ دارای ارزش خالص و پس‌انداز کافی است.

ساندیاگا با ذکر یک مثال گفت که گردشگران خارجی که مایل به فرار از زمستان‌های سرد نیمکره شمالی با استفاده از کلاس جدید ویزا در بالی هستند، و همچنین کارآفرینانی که در حوزه فناوری کار می‌کنند و به دنبال سرمایه‌گذاری در اندونزی هستند، از اهداف اصلی «ویزاهای طلایی» محسوب می شوند. همچنین انتظار می‌رود که این کلاس جدید ویزا متخصصان مراقبت‌های سلامت را که به دنبال زندگی در اندونزی هستند هدف قرار دهد. در نهایت، افراد با استعدادی که در زمینه‌های پایدار مانند سلامت کار می‌کنند نیز واجد شرایط درخواست «ویزای طلایی» خواهند بود.

ترجمه: اسدالله حقانی 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.