اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

اتحاد آسیا و اقیانوسیه در حمایت از قانون بین‌المللی برای حفاظت از گردشگران

اتحاد آسیا و اقیانوسیه در حمایت از قانون بین‌المللی برای حفاظت از گردشگران

به‌گزارش میراث آریا، کامبوج، مالدیو و اندونزی نیز به امضاکنندگان قانون بین‌المللی سازمان جهانی گردشگری برای حفاظت از گردشگران پیوسته‌اند. همزمان، کشورهای عضو این سازمان در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه اعلامیه پنوم پن را در مورد این قانون تصویب کرده‌اند. انتشار و اجرای این قانون را در سراسر منطقه به عنوان ابزاری اساسی برای ارائه چارچوب‌های شفاف و کارآمد به منظور محافظت از گردشگران که مصرف‌کنندگان خدمات گردشگری هستند، باعث تقویت اعتماد آنها به سفر کردن به کشورهای مختلف منطقه خواهد شد.

نقطه عطفی برای حفاظت از گردشگران

قانون بین‌المللی برای حمایت از گردشگران اولین سند قانونی است که برای ایجاد استانداردهای رسمی بین‌المللی برای حمایت از گردشگران در سطح بین‌المللی طراحی شده است. این قانون توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با مشارکت فعال بیش از ۱۰۰ کشور، سازمان‌های بین‌المللی، کارشناسان گردشگری و ذینفعان بخش خصوصی تدوین شده است.

این قانون به طور رسمی در بیست و چهارمین مجمع عمومی UNWTO (دسامبر ۲۰۲۱) به تصویب رسید و از کشورهای عضو دعوت شد تا آن را در سطح ملی اعمال کنند. قانون حفاظت از گردشگران از طریق یک چارچوب مشترک و هماهنگ در مورد چگونگی کمک به گردشگران در شرایط اضطراری و کمک به آن‌ها در تدوین قوانین، مقررات و سیاست‌ها برای حمایت از آنها به عنوان مصرف‌کننده خدمات گردشگری، شفافیت حقوقی بیشتری را برای کشورها فراهم می‌کند.

امضاکنندگان جدید

کشورهای عضو UNWTO و سازمان ملل متحد که تعهد داده‌اند به این قانون پایبند باشند عبارتند از: اکوادور، کاستاریکا، گواتمالا، گینه بیسائو، هندوراس، مولداوی، میانمار، پاراگوئه، پرتغال و اروگوئه. کامبوج، مالدیو و اندونزی هم آخرین امضاکنندگان این قانون در سطح ملی هستند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، گفت: مردم می‌خواهند هنگام سفر احساس امنیت و محافظت کنند و سازمان جهانی گردشگری راه را برای ایجاد اولین ابزار قانونی که به بازگرداندن اعتماد به سفر کمک می‌کند، باز کرده است. تعداد کشورهایی که به این طرح ملحق می‌شوند تا آن را در قوانین ملی بگنجانند، همچنان در حال افزایش است و ما مفتخریم که از کامبوج، مالدیو و اندونزی به عنوان جدیدترین امضاکنندگان استقبال می‌کنیم.

به‌اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها

در چارچوب سی و پنجمین نشست مشترک کمیسیون منطقه‌ای آسیای شرقی و اقیانوسیه و کمیسیون آسیای جنوبی (پنوم پن، کامبوج، ۱۵ تا ۱۷ ژوئن)، کنفرانسی درباره قانون بین‌المللی بستر لازم را برای رهبران گردشگری منطقه فراهم کرد. در این جلسه در مورد بینش‌ها، بهترین شیوه‌ها و درس‌های آموخته شده در مورد اینکه چگونه این ابزار قانونی از بهبود گردشگری و جلب اعتماد آنها پس از بحران شدید ناشی از همه‌گیری کرونا حمایت می‌کند، بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به مشارکت بی‌سابقه سطح بالای هیات‌هایی از کشورهای آسیایی و اقیانوسیه، از جمله معاون نخست‌وزیر کامبوج، وزرای گردشگری از کامبوج، اندونزی، مالزی، مالدیو و فیلیپین و معاونان وزرای گردشگری چین و ایران، کنفرانس نویدهای بهتری برای آینده خواهد داشت.

همچنین، اروگوئه به عنوان «قهرمان قانون» و کشور پیشرو در کمک به گردشگران در شرایط اضطراری در این جلسه حضور داشت. بحث در مورد بینش‌های تخصصی در مورد اینکه چگونه این قانون شکاف‌های موجود در چارچوب‌های قانونی را از بین می‌برد و به هماهنگ‌سازی بین‌المللی بیشتر کمک می‌کند نیز جزو دستاوردهای این کنفرانس بود.

به علاوه، در طول جلسه بر نیاز به ترویج پیوندهای خصوصی و عمومی نزدیک‌تر برای هماهنگی بهتر مسئولیت‌ها هنگام کمک به گردشگران و حمایت از حقوق مصرف‌کننده تأکید شد.

بیانیه پنوم پن (Phnom Penh)

اعلامیه پنوم پن در مورد قانون بین‌المللی برای حمایت از گردشگران قبل از کنفرانس توسط کشورهای عضو منطقه آسیا و اقیانوس آرام تصویب شده بود و به طور رسمی تحت حمایت عالی وزارت گردشگری کامبوج راه‌اندازی شده بود. این اعلامیه بر تعهد منطقه آسیا و اقیانوسیه به تقویت همکاری برای بهبود کمک‌های موجود به گردشگران بین‌المللی در شرایط اضطراری تاکید می‌کند. همچنین بر نیاز به ترویج پیوندهای نزدیک‌تر بین دولت‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری و سایر ذینفعان گردشگری برای حمایت بهتر از گردشگران به عنوان مصرف‌کننده این خدمات تاکید دارد. به علاوه، این بیانیه نشان‌دهنده تعهد کامبوج برای کمک به گردشگران در شرایط اضطراری است، همانطور که در فوریه ۲۰۲۰ هنگام نجات بیش از هزار مسافر سرگردان که از کشتی تفریحی MS Westerdam در دریا سرگردان شده بودند، نشان داده شد

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.