اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی:

پیشکسوتان و مفاخر میراث‌فرهنگی پرچم‌دار تمام فضائل، خوبی‌ها و ارزش‌ها هستند/ بخش عظیمی از میراث‌فرهنگی ناملموس ایرانی‌ها عین دستورات اسلام است.

پیشکسوتان و مفاخر میراث‌فرهنگی پرچم‌دار تمام فضائل، خوبی‌ها و ارزش‌ها هستند/ بخش عظیمی از میراث‌فرهنگی ناملموس ایرانی‌ها عین دستورات اسلام است

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بعدازظهر امروز ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ در دومین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی ایران که در سالن آمفی تئاتر وزاتخانه برگزار شد به اهمیت تکریم میراث‌فرهنگی، مفاخر و پیشکسوتان این حوزه اشاره کرد و افزود: آنها شناسنامه‌ و علامت‌‌هایی برای هدایت ما به سمت فضیلت هستند که با باور صادقانه وارد این مسیر شده‌اند.

او مفاخر را مایه افتخار ملی عنوان کرد که با اعتقاد راستین پلی را بین نسل جدید و‌ نسل‌های گذشته ایجاد کرده‌اند و موجب انتقال ارزش‌ها شده‌اند.

مهندس ضرغامی با بیان اینکه در معرفی میراث‌فرهنگی عملکرد ضعیفی داشته‌ایم، ادامه داد: هیچ زمان دیر نیست، اکنون باید میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس را معرفی کنیم. همچنین بعد از انقلاب میراث ناملموس مورد غفلت جدی قرار گرفته است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت رابطه درست با جوان‌ها، افزود: اخیرا رهبر انقلاب فرمودند که لسان قوم‌ را نمی‌دانید و با زبان چهل سال قبل نمی‌شود حرف زد. اگر نمی‌توانید حرف بزنید، مترجم بگیرید و اگر مترجم نمی‌گیرید کسانی را که حرف زدن بلد هستند را مورد سوال قرار ندهید.

او با بیان اینکه بخش عظیمی از میراث فرهنگی ناملموس ایرانی‌ها عین دستورات اسلام است، بر عدم وجود تعارض بین این دو مقوله تاکید کرد.

مهندس ضرغامی در پایان پیشکسوتان و مفاخر میراث‌فرهنگی را که در این مسیر استخوان خورد کرده‌اند را پرچم‌دار تمام فضائل، خوبی‌ها و ارزش‌هایی عنوان کرد که متعلق به ملت ایران است و ادامه داد: این فرهنگ چند هزار ساله را باید معرفی کنیم و‌ در اختیار نسل‌های جدید قرار دهیم که ایرانی پر افتخار بسازیم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.