اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

بر اساس داده‌های جدید

مراکش در ۵ ماه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۵ میلیون گردشگر جذب کرده است.

مراکش در 5 ماه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۵ میلیون گردشگر جذب کرده است

به گزارش میراث آریا، عوامل متعددی در افزایش میزان جذب گردشگر در پنج ماه اول سال ۲۰۲۳ توسط مراکش نقش داشته‌اند، از جمله ابتکاراتی که به منظور تبلیغ مقاصد گردشگری در این کشور صورت گرفته است و البته تلاش‌های تیم فوتبال مراکش در طول جام جهانی ۲۰۲۲ که باعث شد این کشور بیش از پیش دیده شود.

این رقم نشان‌دهنده نرخ رشد ۲۰ درصدی در مقایسه با دوره مشابه در سال ۲۰۱۹ است، زمانی که بخش گردشگری شاهد نقطه عطفی قبل از همه‌گیری کرونا بود.

وزارت گردشگری مراکش تاکید کرد که تنها ماه می ‌با هجوم ۱.۱ میلیون گردشگر نسبت به سال ۲۰۱۹ با رشد ۵۵ درصدی رکورددار بوده است و این توسعه را به افزایش گردشگران از چندین کشور، از جمله اسپانیا با ۴۶ درصد ورود و پس از آن بریتانیا با ۲۹ درصد، ایتالیا و سایر کشورها نسبت داد.

وزیر گردشگری مراکش اعلام کرد: ما به این دستاوردها بسیار افتخار می‌کنیم. این موفقیت در نتیجه طرح اضطراری اخذ وام ۲ میلیارد درهمی به دست آمده است که دولت برای حمایت از متخصصان در سال ۲۰۲۲ تعیین کرد که برای ساخت و ارتقا هتل‌ها و توسعه ابزارهایی برای تبلیغ مقاصد مراکشی است.

او همچنین این دستاورد را مدیون تیم ملی فوتبال مراکش دانست که به ارتقای نام مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کمک کرد.

چندین گزارش مختلف هم بر نقش مثبت شیرهای اطلس (تیم فوتبال مراکش) در بهبود صنعت گردشگری این کشور تاکید کرده‌اند. برای مثال، در ماه آوریل، CARMA، ارائه‌دهنده اطلاعات رسانه‌ای مستقر در دبی، گفت که جستجوی گوگل مربوط به مراکش پس از جام جهانی ۲۷۳ درصد افزایش یافته است.

بازدید از صفحه ویکی‌پدیا برای مراکش نیز ۴۵۳ درصد افزایش یافته است، در حالی که پست‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد این کشور شمال آفریقایی ۷۶۴ درصد افزایش را تجربه کرده است و در مجموع به ۱۲.۱ میلیون پست رسیده است.

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.