اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

بازدید مهندس ضرغامی از گذر صنایع‌دستی در بلوار چهارباغ اصفهان/ مهر وزیر میراث‌فرهنگی بر بزرگترین پارچه قلمکار

بازدید مهندس ضرغامی از گذر صنایع‌دستی در بلوار چهارباغ اصفهان/ مهر وزیر میراث‌فرهنگی بر بزرگترین پارچه قلمکار

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی که به استان اصفهان سفر کرده است، شامگاه امروز شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ بعد از حضور در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی صنایع‌دستی که با حضور سعدالقدومی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی برگزار شد، با حضور در پیاده‌راه چهارباغ اصفهان از گذر صنایع‌دستی در این شهر بازدید کرد.

این گذر صنایع‌دستی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی و هفته صنایع‌دستی در پیاده‌راه چهارباغ اصفهان برپا شده و بیش از ۴۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان در این محل به ارائه توانمندی‌ها و هنر خود در حوزه صنایع‌دستی می‌پردازند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در این پیاده‌راه از نزدیک با هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت و گو و با شیوه فعالیت آن‌ها که به صورت زنده در حال اجرای هنر خود بودند بیش از پیش آشنا شد.

مهندس ضرغامی همچنین با حضور در محل میدان امام حسین (دروازه دولت) از نزدیک با شیوه تولید پارچه قلمکار آشنا شد و همراه با اقشار مردم، مهر قلمکاری را بر روی این پارچه حک کرد.

در این بازدید، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون میراث‌فرهنگی و گردشگری مجلس، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان و تعدادی از هنرمندان و صنعتگران نیز حضور داشتند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.