اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی صنایع‌دستی:

اصفهان عروس صنایع‌دستی در دنیاست/ موضوع بیمه هنرمندان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

اصفهان عروس صنایع‌دستی در دنیاست/ موضوع بیمه هنرمندان به صورت جدی پیگیری می‌شود

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی عصر امروز شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی صنایع‌دستی که با حضور سعدالقدومی رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی، جمع کثیری از هنرمندان، مسئولانی از استان اصفهان و مدیرانی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل هتل عباسی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از شهرداران شهرهایی که ثبت جهانی شده برای اقدامات خوبی که دارند انجام می‌دهند تشکر می‌کنم. دیروز در زنجان از یک میدان زیبا بازدید کردیم که غرفه‌های صنایع‌دستی به خوبی در آن میدان تعبیه شده است و به زودی این میدان زیبا افتتاح خواهد شد.

او افزود: این در حالی است که با توجه به دستور رئیس‌جمهوری درباره ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی، در زنجان این اتفاق خوب افتاده است و خوشبختانه با تلاش شهردار زنجان این موضوع در زنجان در حال پیگیری است. در ورودی شهر تبریز نیز یک اتفاق بسیار خوب در همین رابطه در حال اجراست که در هفته دولت افتتاح خواهد شد. شبیه این کارها باید در تمام شهرهای کشور اجرا شود تا این دستور رئیس‌جمهوری جامه عمل پوشانده شود تا هنرمندان صنایع‌دستی در عرضه کالاها و محصولات تولیدی خود دچار مشکل نشوند و با واسطه کمتر و قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

مهندس ضرغامی با اشاره به حضور رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی در این جلسه گفت: حضور آقای سعدالقدومی را گرامی می‌داریم و از تلاش‌های مرحومه مادرشان خانم غدا هیجاوی تشکر می‌کنم و امیدوارم پسر آن مرحوم در سمت رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی بتواند فعالیت‌های خوب مادر خود را ادامه دهد.

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی صنایع‌دستی افزود: اصفهان عروس صنایع‌دستی در دنیاست. در این باره مبالغه نمی‌کنیم. اصفهان مهد زیبایی‌هاست و ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعاد آن صنایع‌دستی است.

او گفت: صنایع‌دستی کاربرد دیگری در ابتدا داشته و مردم با صنایع‌دستی به‌عنوان ابزار کارآمد زندگی خود را پیش می‌بردند. نکته مهم این است که مردم هر آنچه را که برای زندگی خود تولید می‌کردند زیبا تولید می‌کردند این تولید زیبا از سوی ایرانیان بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت برای همین است که صنایع‌دستی در کنار هنرهای سنتی قرار گرفته است و همه چیز زیبا خلق شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: یکی از اقدامات خوبی که انجام شده این است که ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منتقل شد. در همین حال موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی با توجه به دستور رئیس‌جمهوری به صورت جدی در حال پیگیری است و با کمک نمایندگان مجلس امید این را داریم تا زمینه ارائه خدمات بهتری به هنرمندان ارائه دهیم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.