اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

صنایع دستی، سفیر فرهنگی مردمان است/ اصفهان میراث دار یک سوم رشته های صنایع دستی دنیاست.

صنایع دستی، سفیر فرهنگی مردمان است/ اصفهان میراث دار یک سوم رشته های صنایع دستی دنیاست

به گزارش خبرنگار میراث آریا، مراسم تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنایع دستی عصر امروز با حضور عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و میراث فرهنگی و جمعی از مقامات کشوری و استانی در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.

رضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به شروع گرامیداشت هفته صنایع دستی، این صنعت را روایتگر صنعت، هنر و بیانگر ذوق مردم هر کشوری عنوان کرد و گفت: صنایع دستی، سفیر فرهنگی مردمان است که همیشه تاریخ به روایتگری مشغول است.

وی افزود: هنرمندان هر کشوری راز و رمز فرهنگ و تمدن خود را آشکار می کنند.

مرتضوی، استان اصفهان را شهر موزه ای سحرآمیز، افسانه ای از نگاه خارجی عنوان کرد و ابراز داشت: اصفهان میراث دار یک سوم رشته های صنایع دستی دنیاست و از  ۳۶۵ رشته موجود، دو سوم آن در اصفهان فعال است .

استاندار اصفهان ادامه داد: به همین دلیل اصفهان شهر صنایع دستی نام گرفته است و تمامی شهرهای این استان جلوه های این هنر است.

به گفته وی آیین ها و باورها آداب و سنن و ارزش‌های برآمده از تمدن و هنر در تاریخ از مصادیق میراث فر هنگی ملموس و ناملموس است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه هنرمندان اصفهان میراث هنری این دیارند که در عصری که پدیده‌های جهانی شدن مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی را درنوردیده و حریم فرهنگی هر کشوری را به مخاطره انداخته به ضرورت حفظ آن پیش قدم شدند، افزود:  به نوعی هنرمندان مرزبانان هنر، فرهنگ و تمدن خود هستند.

وی فرصت هفته صنایع دستی را زمینه مناسب برای تبیین گنجینه های هنری اصفهان دانست.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.