اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با میراث‌آریا:

رواج روابط بین کشورها به تبادل و غنای فرهنگ‌ها منتهی می‌شود/ ظرفیت ایران برای تبدیل شدن به قطب گردشگری در منطقه

رواج روابط بین کشورها به تبادل و غنای فرهنگ‌ها منتهی می‌شود/ ظرفیت ایران برای تبدیل شدن به قطب گردشگری در منطقه

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با میراث‌آریا در مورد طرح لغو روادید یک طرفه با ۵۰ کشور، گفت: صنعت گردشگری در کل دنیا امروز به عنوان مهمترین اصل برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده است، مزید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ظرفیت و قابلیت بیش از اندازه دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات مهم اقتصادی و گردشگری، ادامه داد: صنعت گردشگری علاوه بر تاثیرات مثبت اقتصادی در خصوص ارتباط با جوامع دیگر هم می‌تواند نقش موثری داشته باشد. ایران با تمدنی غنی ظرفیت بی نظیری در راستای ارتباط گیری با ملت‌های مختلف دارد، این ظرفیت زمانی پررنگ می‌شود که ما بتوانیم ارتباط میان ملت‌ها را تسهیل داده و برای پایداری این ارتباط یک گام بلند و اثر بخش به واسطه بهره برداری از ظرفیت ایرانی و اسلامی برای کشورمان برداریم.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم با تاکید بر نقش وجود روادید در توسعه گردشگری هر کشور، خاطرنشان کرد: تمام کشورها متناسب با فرهنگ خود، کشورهایی را برای رونق توسعه صنعت گردشگری انتخاب می‌کنند، ضرورت توجه به توسعه و گسترش صنعت گردشگری میان کشورهای اسلامی از جمله مباحثی بود که در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، بسیاری از کشورهای جهان تمایل به توسعه گردشگری با ایران اسلامی را دارند.

راستینه با بیان اینکه تسهیل روابط بین کشورها به تبادل و غنای فرهنگ‌ها می‌انجامد، اظهار داشت: توسعه میان کشورهای مسلمان می‌تواند گستره‌ایی از روابط تجاری و اقتصادی باشد و باعث تسهیل روابط ملت ها شود؛ رواج روابط بین کشورها به تبادل و غنای فرهنگ‌ها منتهی می‌شود، ایران دارای تمدنی غنی در منطقه غرب آسیاست و این فرصتی برای آنها در جهت رونق ارتباطات با کشور ما خواهد بود، بر همین اساس وزارت میراث فرهنگی اگر با کشورهای هدف در حوزه تمدنی و تسهیل روابط از اصلاح و یا حذف روادید میان این کشورها اقدام کند بی تردید می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان یادآور شد: برداشتن روادید منجر به رونق سایر حوزه‌ها غیر از گردشگری میان کشورها می‌شود، کشور ما دارای ظرفیت بسیاری در سایر حوزه‌ها همچون گردشگری سلامت، زیارتی و علمی است و با توجه به پیشرفت‌های ایران می‌توانیم مرکز گردشگری در منطقه باشیم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.