اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

گردشگری مسئولانه و فراگیر در دستور کار کمیته جهانی اخلاق گردشگری قرار گرفت.

گردشگری مسئولانه و فراگیر در دستور کار کمیته جهانی اخلاق گردشگری قرار گرفت

به‌گزارش میراث‌آریا، کمیته جهانی اخلاق گردشگری  که یکی از ارگان‌های فرعی مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری به شمار می‌رود، یک نهاد مستقل و بی‌طرف است که مسئول تفسیر، اعمال و ارزیابی مفاد آیین‌نامه جهانی این سازمان برای اخلاق در گردشگری است.

در افتتاحیه جلسه، رئیس کمیته جهانی اخلاق گردشگری، فومزیل مامبو-کولا گفت: دیروز ما روز جهانی تنوع فرهنگی برای گفت‌وگو و توسعه را جشن گرفتیم و برای جشن گرفتن این روز چه راهی بهتر از تاکید بر نقش بزرگ گردشگریِ اخلاقی در ارتقای هویت و بیان فرهنگی وجود دارد؟

زوریتسا اوروسویچ، مدیر اجرایی سازمان جهانی گردشگری افزود: در این ماه، سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری بهداشت جهانی کرونا را به پایان رسانده است. از این رو، بخش گردشگری قرار است بهبود خود را به ۸۰ تا ۹۵ درصد از آمار ورود گردشگران بین‌المللی در دوران قبل از همه‌گیری کرونا برساند. این امر نشان می‌دهد که حتی زمانی که جهان با یک بحران به این عظمت مواجه می‌شود، باز هم همه چیز موقتی است و چالش‌ها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

در این جلسه که در شهر مادریدِ اسپانیا برگزار شد، کمیته اخلاق گردشگری به تأثیر اجتماعیِ این حوزه بر اشتغال گردشگری و کارگران مهاجری که به هر دلیلی مجبور به مهاجرت و کار در کشورهای مجاور شده‌اند، اشاره کرد و بر پیامدهای احتمالا منفیِ آن بر اخلاق گردشگری تاکید کرد که نیازمند برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی از سوی مسئولان حوزه گردشگری در تمام کشورهاست.

به منظور اطمینان از تداوم کار کمیته، هر دو سال یکبار نیمی از اعضای کمیته تغییر خواهند کرد. در بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری که در اکتبر ۲۰۲۳ در سمرقندِ ازبکستان برگزار می‌شود،۴ عضو اصلی جدید این کمیته نیز تعیین خواهند شد. کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری، اعضای فعال و اعضای وابسته می‌توانند نامزدهای خود را تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳ برای این سازمان ارسال کنند.

ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.