اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی:

برای رونق گردشگری بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه دادیم/ رقم بودجه میراث فرهنگی اصلاح می شود.

برای رونق گردشگری بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه دادیم/ رقم بودجه میراث فرهنگی اصلاح می شود

به گزارش میراث آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از کارهایی که وزارت میراث فرهنگی برای رونق گردشگری انجام داده، طراحی و ارائه بسته های سرمایه گذاری است. به این معنا که بسته‌هایی برای موقعیت های خوب گردشگری در سراسر کشور هم به صورت بی نام و هم شناسایی شده آماده شده است و سرمایه گذارانی که می خواهند در این حوزه‌ها در استان های کشور سرمایه گذاری کنند با مطالعه پروژه‌هایی را انتخاب می کنند که دیگر به بوروکراسی اداری نیازی نیست و مجوزهای لازم بدون نام از قبل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند با کمک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور گردشگری سایر موارد قانونی را پیگیری و سرمایه گذاری کنند.

ضرغامی همچنین در ارتباط با میزان جذب گردشگر در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در ارتباط با مسائل مختلف جاری در کشور کمی روند ورود گردشگر دچار اشکال شده و جمع بندی سالیانه که دقیق تر هست انجام و میزان گردشگر اعلام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به محدودیت منابع کشور همین امر را موجب اختصاص کم بودجه در حوزه میراث فرهنگی اعلام و بیان کرد: با صحت انجام شده با رییس جمهوری قرار شد با پیگیری سازمان برنامه و بودحه و صحبت با مجلس این رقم اصلاح شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها در حوزه عمرانی و مرمت ها مختص تزئین و ظواهر بناهای تاریخی نیست بلکه برخی به دلیل سازه و پایداری مشکلی دارند که نیازمند فوریت و اعتبار بیشتر است؛ لذا رئیس جمهوری تذکر داد تا مواردی به عنوان اصلاح در این حوزه ها به مجلس ارائه شود که رقم نهایی نیز تکمیل و اطلاع رسانی خواهد شد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.