اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در نشست فعالان گردشگری با نمایندگان مجلس مطرح شد:

ضرورت بازنگری قانون توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی/ توجه به نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری

ضرورت بازنگری قانون توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی/ توجه به نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از خبرگزاری برنا، نشست «توسعه راهبردهای صنعت گردشگری و بررسی موانع موجود» با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس‌، ۱۸ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از فعالان صنعت گردشگری شامگاه یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

مقابله با ایران‌هراسی ناشی از اغتشاشات و تبلیغات منفی علیه ایران، اختصاص بودجه حداقل ۴۰۰ میلیاردی برای تبلیغات در راستای مقابله با ایران‌هراسی، حذف یا کاهش یارانه تأسیسات صنعت گردشگری، ارائه مشوق‌های بیمه‌ای به اقامتگاه‌های بوم‌گردی، نگاه ویژه اقتصادی به مقوله گردشگری، ورود مجلس یا شخص رئیس‌جمهوری به مقوله گردشگری سلامت، تفکیک گردشگران خارجی از جاسوس‌ها و بهبود وضعیت ناوگان گردشگری از جمله موضوعات و دغدغه‌هایی بود که در این نشست از سوی فعالان گردشگری به آن اشاره شد.

جایگاه ویژه گردشگری نزد رهبر انقلاب

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در این نشست اظهار کرد: برپایی چنین جلساتی می‌تواند بخشی از مشکلات صنعت گردشگری را رفع کند.

او با اشاره به قدیمی بودن قانون توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی گفت: بیش از سه دهه است که قانون توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی بازنگری نشده، در حالی که رویکردها تغییر یافته است.

شالبافیان تصریح کرد: اگر شما پیش‌نویسی که مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رهبر معظم انقلاب فرستادند را با پیش‌نویس ابلاغی مقایسه کنید، جایگاه گردشگری را نزد رهبر معظم انقلاب می‌بینید.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش‌نویس قانون حمایت از توسعه قانون ایران‌گردی و جهان‌گردی در دستور کار قرار گرفته، گفت: کارهای کارشناسی انجام شده و ما امیدواریم تا پایان مجلس در قالب طرح دو فوریتی پیگیری شود.

نقش بخش خصوصی در توسعه کشور

در ادامه این نشست محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی از ضعف نظارت مجلس و عدم باور مسئولان به گردشگری صحبت کرد و گفت: متأسفانه ما شاهد عدم درک از نقش بخش خصوصی در توسعه کشور هستیم.

او تأکید کرد: باید در برنامه هفتم توسعه به صورت جدی‌تر به موضوع گردشگری بپردازیم.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست عنوان کرد: ما سند بالادستی و طرح جامع در گردشگری داریم، اینکه نقش ما چه بوده و تا کجا پیش رفته‌ایم اهمیت دارد.

او تأکید کرد: بخش خصوصی از مجلس مطالبه کند که صنعت گردشگری براساس طرح جامع به کجا رسیده است و اگر سند نیازمند پایش است خواستار آن شوند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.