اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی در دومین همایش توسعه گردشگری ایران‌کهن با خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان:

دنیای امروز دنیای میکروقدرت‌ها است/ اهمیت بالای دانش و خلاقیت در حوزه گردشگری

دنیای امروز دنیای میکروقدرت‌ها است/ اهمیت بالای دانش و خلاقیت در حوزه گردشگری
به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا،به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دومین همایش توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش بنیان امروز -شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ – با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و زارع پور وزیر ارتباطات برگزار شد.
مهندس سید عزت‌الله ضرغامی در این مراسم، با تبریک هفته گردشگری طی سخنانی گفت: از معاون گردشگری که منشا خدمات بسیار خوب در یک سال گذشته بوده است تشکر و قدردانی می‌کنم. همچنین از آقای زارع‌پور وزیر ارتباطات نیز برای توجه ویژه‌ای که به این حوزه دارد تشکر می‌کنم و مطمئن هستم با توجه به علاقه‌مندی آقای وزیر ارتباطات به حوزه گردشگری شاهد تقویت ارتباطات بیشتر بین این دو وزارتخانه خواهیم بود.
او افزود: درباره گردشگری آیات و روایات فراوانی داریم که به سفر کردن و در عین حال نظر کردن به خلقت خداوند تاکید دارد. شهید مطهری وقتی درباره این آیات قرآن کریم صحبت می‌کند اعتقاد دارد که منظور از نظر در این آیات شریفه یک نگاه ساده نیست بلکه منظور ار نظر نگاه همراه با تدبر و تعقل است. گردشگری از این نظر جایگاه قرآنی و معنوی دارد. گردشگری مذهبی داریم که مزیت نسبی گردشگری ما است که از سایر شاخه‌های گردشگری جدا نیست.
مهندس ضرغامی ادامه داد: این در حالی است که به‌عنوان مثال گردشگری نجوم در حقیقت تدبر در اسمان‌ها و شناخت خلقت‌های خداوند است. از این رو نباید بین گردشگری مذهبی با سایر شاخه‌های گردشگری تفاوت قائل شویم و تصور شود که نوعی گردشگری سکولار داریم.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به گردش مالی حوزه گردشگری دیجیتال اشاره کرد و افزود:  گفته می‌شود پنج تا شش هزار میلیارد تومان حجم اقتصاد گردشگری دیجیتال است اما اعتقاد من این است که گردش مالی این حوزه بیشتر است از این رو ما حتما از استفاده از جوانان خلاق را در این حوزه در دستور کار داریم.
مهندس ضرغامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: دنیای امروز دنیای میکرو قدرت‌ها است. یعنی وقتی قدرت میکرو قدرت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند تبدیل به جریان قدرت می‌شوند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: در حقیقت باید به ظرفیت‌های کوچک که در سطح جامعه متکثر است توجه داشته باشیم. در حوزه گردشگری توجه به دانش، خلاقیت و استفاده از داشته‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در ایران که کشور تنوع‌ها است اگر بتوانیم با استفاده از میکروقدرت‌ها، یک هارمونی ایجاد کنیم ما یک قدرت بزرگ هستیم.
او یادآور شد: امروز شاهد این هستیم که جوانان به حوزه استارت‌آپ علاقه زیادی دارند و در حوزه گردشگری دیجیتال جوانان موفقی داریم که نمونه‌ای از آن‌ها را در این همایش دیدیم و هفت نفر از جوانان استارت‌آپ خود را ارائه دادند. در روزهای اخیر دشمن تلاش کرد تا این را القا کند که جوانان نسبت به کشور ناامید هستند اما اکنون می‌بینیم که این جوانان با علاقه بسیار خوب به کشور در حوزه گردشگری دیجیتال فعالیت دارند.
مهندس ضرغامی اضافه کرد: دشمن روی پروژه ایران‌هراسی کار می‌کند در حالی که جوانان و عموم مردم به کشور علاقه‌مند هستند. حوزه گردشگری نشان داد که جوانان با علاقه زیاد در این حوزه فعالیت می‌کنند. خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری در کشور داریم که استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌تواند به رشد هرچه بیشتر گردشگری کمک کند.مهندس ضرغامی در پایان صحبت‌های خود با قدردانی از تلاش تمام فعالان حوزه گردشگری دیجیتال خاطرنشان کرد: از آقای خورشیدی که به عنوان مشاور وزارتخانه در حوزه استارت‌آپ‌ها فعالیت می‌کند، تشکر می‌کنم در مدت یک سال اخیر فعالیت‌های خوبی داشته و هم‌اکنون جوانان خوبی در حوزه استارت‌آپ‌های گردشگری فعالیت دارند.
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.