اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

باند فرودگاه مهرآباد بعد از ۸۰ سال استانداردسازی شد/ امکان ساخت ۱۰ هتل فرودگاهی در کشور

باند فرودگاه مهرآباد بعد از 80 سال استانداردسازی شد/ امکان ساخت 10 هتل فرودگاهی در کشور

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا حمیدرضا سیدی امروز چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ در مراسم افتتاح همزمان ‌پروژه‌های گردشگری که با حضور مهندس ضرغامی، معاونان و مدیران ستادی وزارتخانه به شکل حضوری و مدیران‌کل استانی به شکل ویدئو کنفرانس در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: دو ماموریت در شرکت فرودگاه‌ها داریم، نخست توسعه و نگهداری ۵۳ فرودگاه است و ماموریت دوم کنترل ترافیک ۱۵۰۰ پرواز در سطح کشور که به پروازهای داخلی و عبوری سرویس‌دهی می‌کنیم این می‌تواند ظرفیت گردشگری ایجاد کند.

او افزود: امیدواریم با کمک یکدیگر فرودگاه‌ها را به‌روز و استاندارد کنیم. از فرودگاه مهرآباد باید شروع کنیم. برای باند مهرآباد ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و بعد از ۸۰ سال آن را به‌روز کردیم، این باند فرودگاهی با ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی استاندارد افتتاح می‌شود، این پروژه به توسعه حمل و نقل و صنعت گردشگری کمک می‌کند.

سیدی ادامه داد: روزانه حدود ۱۸۰ هزار نفر پرواز برای اربعین داشتیم، در ۱۰ فرودگاه کشور امکان ساخت هتل فرودگاهی داریم. با کمک وزارت میراث‌فرهنگی و امیدواریم با بخش خصوصی این پروژه‌ها را جلو ببریم.

مهندس ضرغامی در حوزه گردشگری دریایی اقدامات موثری انجام داده است

جلیل اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی و پایانه‌های فعال در شمال و‌جنوب کشور، بیان کرد: پیش از کرونا آمار جابجابی

۲۲ میلیون نفرسفر بود و در استان هرمزگان هفت میلیون نفرسفر گردشگری ساحلی و دریایی داشتیم، امیدواریم این آمار به سرعت به پیش از کرونا بازگردد.

او پروژه‌های در حال اجرا در هرمزگان را جسورانه دانست و افزود: از اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری دریایی توسط وزیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استاندار هرمزگان تشکر می‌کنم.

اسلامی این اقدام‌ها را اولین قدم در حوزه گردشگری دریایی عنوان و‌ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌های شکل گرفته شاهد توسعه زیرساخت‌ها و رونق گردشگری دریایی در استان‌های سیستان و‌ بلوچستان و‌ خوزستان و استان‌های شمالی باشیم.

اعلام اراضی مستعد گردشگری به معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن

تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه تأمین زمین‌ در حوزه گردشگری را یکی از مأموریت‌های این سازمان عنوان و بیان کرد: اراضی مستعد گردشگری و شرایط سرمایه‌گذاران از سوی معاونت گردشگری به ما اعلام خواهد شد و فراخوان‌ها نیز در این زمینه منتشر می‌شود.

او درباره امضای تفاهم‌نامه با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی گفت: این تفاهم‌نامه به کلیات اشاره دارد و با همکاری معاون گردشگری در حال جمع‌آوری و تدوین شیوه‌نامه‌ای برای اجرای جزئیات آن هستیم.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.