اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری:

۱۸۳ پروژه در هفته گردشگری افتتاح می‌شود/ انعقاد سه تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها

۱۸۳ پروژه در هفته گردشگری افتتاح می‌شود/ انعقاد سه تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، احمد تجری در مراسم رونمایی از پوستر هفته گردشگری که امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، مدیران کل و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، با اشاره به اینکه عمده افتتاح‌ها در هفته دولت و دهه فجر انجام می‌شود، بیان کرد: در هفته گردشگری۱۸۳ پروژه در سطح کشور با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و ۳۸۸ هزار مترمربع به ظرفیت گردشگری  کشور اضافه می‌شود.

او با اشاره به فراهم شدن دو هزار ۲۰۰ فرصت شغلی افزود: این پروژه‌ها ۲۱ هتل، ۸۱ اقامتگاه بو‌گردی، ۲۱ سفرخانه سنتی، ۲۶ مجمتمع گردشگری و
۳۴ پروژه سایر مسائل را شامل می‌شود.

او به هماهنگی بین دستگاهی برای حل مشکلات پروژه‌های گردشگری اشاره کرد و افزود:  گردشگری با حوزه‌های مختلفی در ارتباط است و سیاست وزارتخانه و معاونت گردشگری تعامل با دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات و از میان برداشتن موانع برای دریافت تسهیلات بانکی و تامین منابع مالی است.

او به امضای تفاهم‌نامه با سازمان امور اراضی اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد انتقال سند مالکیت ملی بر اساس ارزش قیمت زمین در زمان واگذاری انجام‌ شود. امضای سه تفاهم‌نامه با سازمان بنادر، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ملی پست نیز در هفته گردشگری انجام می‌شود.

تجری در ادامه فرآیند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را زمان‌بر عنوان کرد و با اشاره به پروژه‌های گردشگری در حال ساخت در کشور، افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در حال احداث در کشور داریم که اولویت برای پرداخت تسهیلات با پروژه‌های بالای ۷۰ درصد است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.