اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

مراسم بدرقه‌ زائران خانه خدا صبح امروز انجام شد

مراسم بدرقه‌ زائران خانه خدا صبح امروز انجام شد.

مراسم بدرقه‌ زائران خانه خدا صبح امروز در ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، وزیر راه و شهرسازی، عضو کمیسیون عمران، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس سازمان حج و زیارت، مدیرعامل شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

کاپیتان محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم با بیان اینکه انجام عملیات حج با همه محدودیت‌ها، آغاز شد، افزود: رهنمودهای رهبری در خصوص برگزاری مراسم حج نصب العین ماست و بنابراین به منظور عملیاتی شدن فرمان مقام معظم رهبری برنامه ریزی ها و اقدامات لازم به منظور اعزام زائران با کاهش زمان سفر، هزینه ها و … انجام شد.

وی با بیان اینکه با تاکیدات مقام عالی وزارت، تلاش کردیم با حداکثر رعایت نکات ایمنی ماموریت را به انجام برسانیم، افزود: بیش از ۲ ماه است کارهای عملیاتی توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود تا با سربلندی و افتخار یک حج تمام ایرانی را با اعزام نخستین گروه از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار کنیم.

محمدی بخش با بیان اینکه به جز فرودگاه امام خمینی (ره)، ۱۷ فرودگاه دیگر پذیرای حجاج ایرانی هستند گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” پروازهای حج را بر عهده دارد و به منظور تسهیل در اعزام و پذیرایی زائران عملیات جدا سازی ترمینال ها در فرودگاه امام (ره) و 17 فرودگاه کشور انجام شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: با هدف حفظ ایمنی پروازهای حج، چک تمامی هواپیماهای مورد استفاده در عملیات حج پیش از موعد رسیدن فصل بازرسی آنها انجام شده است و تمام تمهیدات لازم اندیشیده و با بخش های نظامی و غیرنظامی جلسات فشرده و تخصصی برگزار تا با آمادگی کامل به استقبال حج برویم.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ناهماهنگی و کارشکنی نیز با کار مضاعف در داخل در حال جبران است و تلاش شده است با برنامه ریزی لازم تاخیر در پروازها نداشته باشیم و در خاتمه ماموریت ارزیابی دقیقی از عملکردهای صورت گرفته در عملیات حج خواهیم داشت.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.