اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

الزام شرکت های هواپیمایی و نمایندگان مجاز فروش بلیت ودفاتر فروش آنلاین به ساماندهی فروش بلیت به مسافران توانخواه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت های هواپیمایی و نمایندگان مجاز فروش بلیت ودفاتر فروش آنلاین به ساماندهی فروش بلیت به مسافران توانخواه ملزم شدند.

جعفریازرلو گفت: شرکت های هواپیمایی و نمایندگان مجاز فروش بلیت و دفاتر فروش آنلاین بلیت هواپیما(OTA)  به ساماندهی و شفاف سازی نحوه تهیه بلیت از سوی مسافران توانخواه ملزم شدند.
وی افزود: نظر به اینکه تسهیلات فراهم شده برای حمل و نقل هوایی مسافران توانخواه موجب استقبال فزاینده سفرهای هوایی از سمت اینگونه مسافران شده است و از سوی دیگر عدم اطلاع رسانی کافی و موثر شرایط فروش بلیت و پذیرش مسافرین توانخواه در هنگام ابتیاع بلیت موجب عدم پذیرش این دسته از مسافران در فرودگاهها و ایجاد نارضایتی آنها را فراهم می کند،
یازرلو افزود: بنابراین بمنظور اجتناب از بروز اینگونه اتفاقات تمامی شرکت های هواپیمایی باید در سایت خود نسبت به تعریف مسافر توانخواه و کدهای چهار حرفی اختصاص یافته قابل درج در بلیت های صادره برای مسافرین اقدام کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: همچنین لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آندسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند.
وی افزود: همچنین دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز فروش آنلاین(OTA) بلیت هواپیما باید تمهیداتی اتخاذ کنند که اطلاع رسانی کامل در خصوص بند 1 این بخشنامه در زمان و مکان مناسب قبل از مرحله خرید و صدور بلیت برای مسافر توانخواه صورت پذیرد.
یازرلو خاطرنشان کرد: به منظور اجرای دقیق این بخشنامه، صادر کننده بلیت اعم از شرکت هواپیمایی یا OTA باید نسبت به اضافه کردن یک مرحله به مراحل صدور بلیت در سایت فروش آنلاین خود اقدام کند. بعبارت دیگر متقاضی خرید بلیت باید تصدیق کند که مسافر توانخواه است یا خیر؟ درصورتیکه جواب مثبت باشد نوع معلولیت توسط متقاضی خرید بلیت انتخاب یا شرح داده شود و درخواست صدور بلیت مسافر توانخواه به واحد پشتیبانی جهت طی سایر مراحل اخذ تاییدیه و صدور بلیت ارسال گردد. مراحل صدور اینگونه بلیت ها باید بصورت کامل به متقاضی خرید بلیت اطلاع رسانی گردد.
بمنظور تذکر و تعیین مسئولیت متقاضی خرید بلیت در درج صحیح مشخصات جسمانی مسافر اعم از عادی یا توانخواه در کلیه بلیت صادره عبارتی که بیانگر این مهم است که ” این بلیت با توجه به شرایط ابرازی در هنگام خرید برای مسافر عادی / توانخواه صادر شده است.” در قسمتی از فضای بلیت صادره می تواند هرگونه مسئولیت ناشی از عدم پذیرش مسافر در فروگاه بعلت مغایرت مشخصات جسمانی مسافر با بلیت صادره را از صادر کننده بلیت سلب نماید.
وی تصریح کرد: این بخشنامه با اعطای فرصت زمانی یک ماهه از تاریخ صدور آن، جهت اتخاذ تمهیدات و اعمال تغییرات لازم در سیستم های فروش انلاین برای کلیه شرکتهای هواپیمایی داخلی و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز فروش انلاین (OTA) لازم الاجرا می شود. در صورت عدم رعایت این بخشنامه کلیه خسارت احتمالی مالی ناشی ازعدم پذیرش مسافر توانخواه ناشی از عدم مطابقت مشخصات مسافر با بلیت صادره و محدودیتهای مربوطه بر عهده صادر کننده بلیت خواهد بو

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.