اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

پیام کاپیتان محمدی ­بخش در خصوص مراسم باشکوه اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) سال 1402

پیام کاپیتان محمدی ­بخش در خصوص مراسم باشکوه اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) سال 1402

با پایان یافتن عملیات پروازهای اربعین حسینی کاپیتان محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

افتخاری که همه ساله در ایام اربعین حسینی نصیب خانواده بزرگ صنعت هوایی شده و امسال با برنامه ریزی، همدلی و همیاری تمامی دست اندرکاران این صنعت به حماسه ­ای تاریخی و ماندگار در طول تاریخ صنعت هوانوردی کشور تبدیل شد.

برنامه­ ریزی و هماهنگی برای انتقال ایمن، آسوده و حداکثری زائران از ماه­ ها قبل انجام گرفت. با رایزنی ­های گسترده، حضور میدانی در کشور عراق و برگزاری جلسات فشرده با طرف­ های عراقی، مجوز پروازها به بیش از 4000 مجوز افزایش یافت.

شرکت­ های هواپیمایی با وجود همزمانی ایام اربعین حسینی با پروازهای پرتردد تابستانی، اقدامات لازم جهت آمادگی ناوگان هوایی و اختصاص حداکثری ناوگان برای انتقال زائران را به انجام رساندند. پروازهای فوق‌العاده از مراکز استان­ها به نجف و بغداد و همچنین از استان­های مختلف به فرودگاه­های غرب کشور انجام شد.

با تلاش شبانه روزی و اقدام جهادی، شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره)(ترمینال سلام) و شرکت فرودگاه­ ها و ناوبری هوایی کشور (24 فرودگاه سراسر کشور) برای خدمت­ رسانی در انتقال زائران گرامی تجهیز و آماده شدند. ارگان های امنیتی، نظامی و انتظامیِ دست اندرکار صنعت  هوایی با تمام نیرو و تجهیزات برای تامین رفاه و امنیت زائران بسیج شدند. در فرودگاه­ ها موکب و ایستگاه ­های صلواتی مردمی برپا شد و نتیجه تلاش شبانه­ روزی همکاران خدوم و پرتلاش ما در صنعت هوایی کشور، برقراری تعداد 3260 سورتی پرواز در مسیر رفت و برگشت و انتقال بی­ سابقه 419513 زائر در بازه زمانی 27 مرداد تا 20 شهریور ماه سال جاری با حداکثر ایمنی و بدون مشکل امنیتی بود و عملیات انتقال زائران تا پایان ماه صفر نیز کماکان ادامه خواهد داشت.

اینجانب ضمن عرض خسته نباشید به دست­ اندرکاران و فعالین خانواده بزرگ صنعت هواییِ عملیات اربعین حسینی(ع)، آرزوی قبولی این تلاش­ های مخلصانه در درگاه الهی را داشته و امیدوارم همگی در محضر حضرت اباعبداله­ الحسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سربلند و ماجور باشید.

محمد محمدی بخش

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.