اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

اخبار صنعت هواپیمایی کشوری

عملیات حج امسال در اوج تحریم صنعت هوایی با موفقیت به پایان رسید

عملیات حج امسال در اوج تحریم صنعت هوایی با موفقیت به پایان رسید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پایان موفقیت آمیز عملیات حج تمتع 1401 در اوج تحریم های ظالمانه خبرداد و گفت: صنعت هوانوردی آماده برپایی بزرگترین اجتماع بشری در سالروز اربعین حسینی است.

کاپیتان محمدی محمدی بخش در مراسم قدردانی از دست اندرکاران حج تمتع که با حضور وزیر راه وشهرسازی و مسئولان صنعت هوانوردی برگزار شد، گفت: در عملیات پروازی حج امسال حدود 40 هزار زائر به سفر حج اعزام و به سلامت به کشور برگشتند بنابراین با همکاری دست اندرکاران صنعت هوانوردی در اوج تحریم های ظالمانه توسط نیروهای جهادی در بخش هوایی پروازهای حج با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: براساس دستورات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر انجام پروازهای به موقع و بدون دغدغه و همچنین تکریم مسافران، پروازهای حج امسال با تشکیل کارگروه های مختلف در حوزه های مختلف عملیات، فنی و استاندارد توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما”و با همکاری شرکت فرودگاهها، قوه قضائیه، دستگاههای امنیتی و انتظامی، سازمان حج و زیارت، وزارت امور خارجه و … با موفقیت و سربلندی انجام شد.

محمدی‌بخش با بیان اینکه که بسیاری از افراد در انجام این عملیات سهم داشتند، گفت: در مسیر رفت و برگشت حجاج، بسیاری از تمام توان و اعتبار خود مایه گذاشتند بنابراین از نیروهای جهادی و تلاش گر در بخش هوایی کشور که در اوج تحریم‌ها و در سخت ترین شرایط صنعت هوایی آبرومندانه عملیات حج را انجام دادند، قدردانی می‌کنم.

کاپیتان محمدی بخش تصریح کرد: شکر گزاری عملیات آبرومندانه حج امسال که با عنایت خداوند انجام شد، خدمات بهتر و بیشتر برای عملیات اربعین است. بنابراین باید هوشیار باشیم و برای عملیات بزرگ اربعین آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین سانسور خبری در ایام اربعین در دنیا صورت می گیرد، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب وظیفه ما جهاد تبیین است.

وی گفت: بنابراین بزرگترین تبیین جهاد تشییع، گرامیداشت اربعین است و وظیفه ما ارائه خدمات صادقانه به زائران بزرگترین اجتماع بشری است.

گفتنی است؛ عملیات پروازی حج تمتع سال 1401 ساعت5:50 صبح روز شنبه 8 مردادماه سال جاری با انجام پرواز شماره 1693 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” از مدینه به فرودگاه امام خمینی (ره) به پایان رسید. در این عملیات  39523 حاجی با 324 پرواز جابه جا شدند.

همچنین، عملیات بازگشت حجاج به کشور با انجام 162 پرواز به پایان رسید و در این عملیات تعداد 147 پرواز با 7 فروند ایرباس توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 15 پرواز توسط شرکت هواپیمایی معراج انجام شد.

در پایان این مراسم وزیر راه وشهرسازی از دست اندرکاران عملیات پروازی حج تمتع 1401 با اهدای لوح سپاس، تقدیر کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.