12 آبان اخبار صنعت گردشگری
معاون گردشگری در نشست تدوین برنامه همکاریهای گردشگری ایران و چین مطرح کرد.
پیوست اقدامات اجرایی خرد به فرآیند توسعه بازار گردشگری چین
به گزارش میراثآریا و به نقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، علیاصغر شالبافیان ظهر امروز در نشست تدوین برنامه همکاریهای گردشگری ایران و چین که با حضور فعالین بخش خصوصی و نهادهای فرابخشی مرتبط با این موضوع در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری تشکیل شد، گفت: «تاکنون اقداماتی به منظور شناخت بازار گردشگری چین صورت گرفته است، اما نیاز امروز این است که در گام نخست ضمن آسیبشناسی و برنامهریزی کلان، اقدامات اجرایی خرد را متناظر با آن طراحی و در دستور اجرا قرار دهیم.»
او با بیان اینکه استفاده از پژوهشهای بینالمللی صورت گرفته میتواند در موفقیت توسعه روابط گردشگری ایران و چین موثر واقع شود، افزود: «تاکنون در تحقیقات داخلی صورت گرفته بسیاری از زوایای مربوط به بازار چین شامل رفتارشناسی گردشگران چینی، علایق، سلایق، امکانات و الزامات مورد نیاز میزبانی از آنها، احصا شده است که این زمینه اطلاعاتی میتواند در کنار پژوهشهای بینالمللی صورت گرفته در شفاف شدن نقشه راه پیش رو موثر واقع شود.»
شالبافیان با اشاره به شرایط حاکم از انتشار ویروس کرونا بر کشورهای هدف گردشگری کشور، یادآور شد: «اگرچه طبق پیشبینیهای صورت گرفته رونق گردشگری چین به طول خواهد انجامید، اما نیاز است با تجمیع دادههای موجود و فراهم آوردن زیرساختهای مورد نیاز، تهیه محتوا به منظور عملیاتی شدن تقویت ارتباط مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.»
معاون گردشگری با تاکید بر اینکه نظام اجرایی توسعه ارتباط گردشگری میان ایران و چین باید بر پایه ظرفیتهای کشور تعریف شود، یادآور شد: «علیرغم اینکه ارتقای ظرفیتهای موجود میبایست در اولویت قرار گیرد، اما نیاز است بر مبنای امکانات موجود و با واقعبینی به بازار چین توجه شود.»
شالبافیان در ادامه از راهاندازی میز توسعه گردشگری چین در معاونت گردشگری خبر داد و افزود: «با همسو کردن همه بخشهای مرتبط از جمله ادارات کل معاونت گردشگری و سایر بخشهای مرتبط وزارت و بخش خصوصی و نیز تعریف مطالعات کاربردی، تمرکز واحد بر احصای برنامههای اجرایی رونق گردشگری ایران و چین صورت خواهد گرفت.»
او در پایان با تاکید کرد: «در پیشبرد برنامههای مذکور، اقدامات چه در بخش دولتی و چه خصوصی به صورت انفرادی پاسخگو نخواهد بود و نیاز است در ساختار ماتریسی و در همگرایی و تعامل فرابخشی، به منظور جذب ظرفیتهای بازار گردشگری چین موثر عمل کرد.»
Sorry, the comment form is closed at this time.